7 453 läst ·
6 svar
7k läst
6 svar
Prisol till blandare?
Vad jag har förstått så är prisolrör godkända för dold dragning. Det skulle vara bäst för mig.
Jag har inte börjat renoveringen än men vill kolla så jag tänker rätt innan det är för sent:
Har nån nåt tips på länk till hur man kopplar blandaren till dom båda prisolrören som sticker ut genom kaklet.
Eller helt enkelt förklarar.
Ska det vara 12 eller 15mm och varför.
Många Tack!
P.S
Jag har inte börjat renoveringen än men vill kolla så jag tänker rätt innan det är för sent:
Har nån nåt tips på länk till hur man kopplar blandaren till dom båda prisolrören som sticker ut genom kaklet.
Eller helt enkelt förklarar.
Ska det vara 12 eller 15mm och varför.
Många Tack!
P.S
lordi skrev:
12 mm. fungerar förvånansvärt bra även till badkaret. Så om det av någon anledning är praktiskare att draga 12mm. istället för 15mm. så går även det bra.
Beror väl på var du menar? Gör du en genomföring direkt till en dusch/badkarsblandare använder du ju alltid ett blandarfäste, om det är en genomföring till toalett eller handfat finns det olika sätt. När jag drog ut 15mm prisol ur väggen i mitt badrum använde jag FMM:s brickor för ändamålet. Det är egentligen en väggbricka med lekande mutter och klämringskoppling. De kräver dock att kopplingen som monteras på brickan (vanligtvis en vinkel) är en passande från FMM, alltså inte vilken rörgänga som helst.
Klicka här för att svara