4 119 läst ·
14 svar
4k läst
14 svar
Prislista på Bosch och Siemens vitvaror någon?
Hej!
Var kan jag hitta prislistor på Bosch och Siemens vitvaror? Jag har i princip bestämt mig för utseende men vill jämföra modeller och se vad hela klabbet kommer att kosta. De är ju kroniskt dåliga på att bifoga sånt.
Finns det att hitta på nätet eller har nån en aktuell prislista för de här tillverkarna att scanna och maila över?
/Nicke
Var kan jag hitta prislistor på Bosch och Siemens vitvaror? Jag har i princip bestämt mig för utseende men vill jämföra modeller och se vad hela klabbet kommer att kosta. De är ju kroniskt dåliga på att bifoga sånt.
Finns det att hitta på nätet eller har nån en aktuell prislista för de här tillverkarna att scanna och maila över?
/Nicke
Produkter som diskuteras: "fläktar"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag har Trivselhus prislista för Siemens-produkter. Den innehåller det mesta ur Siemens sortiment. De flesta priserna är ca-priser eftersom Trivselhus bara erbjuder ett litet urval i sina fyra olika kökspaket.
Skicka mail till janbo@sectra.se ifall du vill ha en kopia.
Mvh
Janne
Skicka mail till janbo@sectra.se ifall du vill ha en kopia.
Mvh
Janne
Toppen! Mail skickat alldeles nyss.
janbo skrev:
Tackar - problemet är att jag inte vet vad jag vill ha än och det känns som att det bl.a. finns 15 inbyggnadsspisar per tillverkare... Skulle vilja sålla både uppåt och neråt i pris innan jag ev. begär in offerter. Har Whitegoods en butik man kan kika i alt. hemsida?
poda skrev:
Tack janbo, nu har jag i alla fall ett hum om vad det kan bli! Den här listan är ihopplockad av cirkapriser så det är inga rabatter m.m. Allt är från Siemens och i rostfritt förutom DM som är integrerad och hamnar bakom en trälucka. Antar att jag inte är den första som blir förvånad hur jäkla dyr en rackarns inbyggnads-mikro är. 5160 kr!
Gashäll: 6600 kr ER617501E
Inbyggnadsugn: 6990 kr HB330750S
Inbyggnadsmikro: 5160 kr HF17076
Kolfilterfläkt med kåpa: 6350 kr LC57650 60cm
Kyl/frys: 8980 kr KG36P370, (9550 kr KG36P390), (10640kr KG39P390)
Diskmaskin: 7930 kr SF65T350EU
SUMMA: 41900 kr
Gashäll: 6600 kr ER617501E
Inbyggnadsugn: 6990 kr HB330750S
Inbyggnadsmikro: 5160 kr HF17076
Kolfilterfläkt med kåpa: 6350 kr LC57650 60cm
Kyl/frys: 8980 kr KG36P370, (9550 kr KG36P390), (10640kr KG39P390)
Diskmaskin: 7930 kr SF65T350EU
SUMMA: 41900 kr
Japp, mikron är svindyr, men om det är samma som jag har så har den ju t.ex. inbyggd grill... Gashällen är ju nästan ännu värre med tanke på att det är en ganska enkel pryl.
Lägg på några procent för Bosch och ytterligare några procent för Gaggenau. Det är samma prylar, bara ytan som skiljer.
För priset du uppger borde du kunna få Gaggenau-prylar prutat och klart, så räkna med att du i slutänden hamnar på en betydligt lägra summa om du handlar från rätt ställe.
/C
Lägg på några procent för Bosch och ytterligare några procent för Gaggenau. Det är samma prylar, bara ytan som skiljer.
För priset du uppger borde du kunna få Gaggenau-prylar prutat och klart, så räkna med att du i slutänden hamnar på en betydligt lägra summa om du handlar från rätt ställe.
/C
hmm... de verkar ha flyttat för nu uppger de:poda skrev:
Whitegoods Showroom finns på ny adress:
Svandammsvägen 42, Hägersten (Midsommarkransen)
Har priserna på vitvaror stigit markant?
På Sigro skulle dessa saker kosta 39k ink 7% "klubbrabatt", räknat på den dyrare kylfrysen. Jag tror det är svårt att hitta väsentligt billigare faktiskt.
Eller var det kanske priser utan moms i listan ovan?
På Sigro skulle dessa saker kosta 39k ink 7% "klubbrabatt", räknat på den dyrare kylfrysen. Jag tror det är svårt att hitta väsentligt billigare faktiskt.
Eller var det kanske priser utan moms i listan ovan?
Du menar att man ska ha micron i en garderob i rummet bredvid och ta fram den när man behöver den?gavle skrev:
Säg det till barnfamiljen som värmer välling och mat sex gånger om dagen. Minst.
Ring www.frigga.se och fråga efter en offert sen går ni till er lokala dalahemma så kommer de att ge samma pris som frigga eller billigare.
Det kommer garanterat bli billigare en Sigro.
Det blev våra vitvaror.
Häls Niclas
Det kommer garanterat bli billigare en Sigro.
Det blev våra vitvaror.
Häls Niclas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden