Tjenare :-*
Är det fler än jag som har fått besked på kommande prishöjningar?
Först var det LB-hus som aviserade för detta och nu senast var det Myresjöhus som varnade för prishöjning redan den 4/11.
Detta känns skumt :-/
Är det ett försäljningsknep för att man skall göra en snabb affär?

Bob_the_builder
Ja, det är rena hästhandlarknepen. Detta har diskuteras förut här vet jag. Det handlar bara om att lura folk att skriva på snabbt. Det finns alltid något annat företag som inte höjer sina priser "nästa vecka". Prata med dem i stället.

Håller med Bob...
Jag fick samma information från flera husförsäljare när vi tittade på deras hus.

Ja eller så ska man skriva bums för att gardera sej mot EVENTUELLA HÖJNINGAR, det är ju ett förtäckt hot det med...

I många fall kan du jämföra husleverantörer med bilförsäljare...

Många försäljare jobbar med en försäljningsbudget, de har ofta provision på vad de säljer Man kan ju fundera på varför en försäljare har bråttom att bli klar med ett köp. En kund "kostar" ju bara tid och pengar under diskussionsfasen, eller hur?

Min inställning är dock att inte under några omständigheter skriva på innan ni är överens samt att du känner dig nöjd. Detta är viktigare (i långa loppet) än om det har blivit framstressat och du tvingas till kompletteringar o dyl när bygget väl är i gång. Detta blir dyrare än en ev "prishöjning"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.