(Vet ej om det blev rätt forumdel för detta men flytta gärna annars :) )
Bland annat Hornbach (Matchar priset med 10% sänkning) och Bauhaus (Matchar priset med 12% sänkning) har ju Prisgaranti / Prismatchning.

Tänkte vi skulle göra en Tips och Skryttråd.

Min erfarenhet är att Hornbach är lättast att ha att göra med (matchar t.ex. mot Internetbutiker) medans Bauhaus absolut "sköter sig" men är lite mer omständliga (men löser det alltid om man uppfyller kraven men man kan behöva stå på sig lite).

Blev många Prismatchningar förra våren, då vi flyttade till hus, ganska enkelt att bara googla runt en liten stund innan man köper något, har sparat många sköna slantar på det.

Börjar med mitt "största skryt", Köpte en Weber Genesis Premium EPX-335 Gasolgrill på Hornbach. Kostade hos dem ca 22800 kr om jag minns rätt. Hittade den på annat ställe för 20995 kr = Mitt pris blev 18895 kr
Så blev nästan 4000 kr billigare än hos dem (och mer än 2000 kr billigare än hos den andra leverantören)
Det var den största prismatchningen han hade gjort iallafall :)

Mitt Dagens tips blir:
Gasol hos Bauhaus - I Järfälla (och borde då funka i hela Stockholm, tror de finns på andra ställen också) finns Gasolfyllarna, de tar 345kr för fyllning av PC10 och 225 kr för fyllning av PC5, där Bauhaus tar 359 kr respektive 249 kr.
De brukar alltid göra prismatchningen, men vissa har inte koll på hur de ska slå in just gasolen, men de löser det nästan alltid. (Man kan få tjata lite, för vissa verkar vilja ta det som "Nä det prismatchar vi inte" för att de inte vet hur man slår in just gasolen)

Så vad är era bästa prismatchningar och tips?

/Jocce

• Gilla
t.englund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.