Undrar vad som är ett skäligt pris för ett tilläggsarbete\förändring enligt nedstående:

Tillkommer:
50mm extra betong om 100kvm
Dubbelarmering istället för enkel

Tas bort:
50mm cellplast
50mm makadam

Vad borde summan bli ungefär efter dessa plus och minus?

Med utgångspunkt från Koffas mtrlkostnader verkar det troligt att det totalt skulle kunna kosta ca 400 - 500 kr/m2 + moms

anaitis skrev:
Med utgångspunkt från Koffas mtrlkostnader verkar det troligt att det totalt skulle kunna kosta ca 400 - 500 kr/m2 + moms

ni får ursäkta en glad amatör men ja tycker inte det är nån ide ni skriver om ni inte ens orkar läsa ts fråga,

"det ska till följande:"
"följande ska dras av:"

och hur skulle det kunna kosta 60 tusen att lägga till detta?

5 kubik betong, säg ggr 1500 så 7500kr
100m2 armering enligt pris ovan 4000kr

blir 11500kr, sen dra av 5cm frigolit vad de nu kostar, 40kr/m2 kanske, tar ut armeringen.
makadamen är väl försumbar, men kanske 1000kr inkl transport

så 7500 plus extra arbetet gissningsvis, kan väl inte ta så lång tid att lägga på extra armering o klossa, ja har de på mitt hus o gjorde de själv iaf.

nä skärpning ni som är forum proffs :)

gb79 skrev:
plus extra arbetet gissningsvis, kan väl inte ta så lång tid att lägga på extra armering o klossa, ja har de på mitt hus o gjorde de själv iaf.

:)
Kanske om det är så att man gör allt själv!
Trodde att TS var ute efter att få arbetet gjort?

Medger att jag inte kollade Koffas mtrl-beräkning.

Men att få en dubbelarmering korrekt utförd kostar en hel del i arbete.
Det under lagret ska ligga längre ner än normal och det övre högre upp.
Då minskar toleranserna betydligt, man måste vara mer noggrann med distanserna, troligen anv fler. Tar tid...

anaitis skrev:
Kanske om det är så att man gör allt själv!
Trodde att TS var ute efter att få arbetet gjort?

Medger att jag inte kollade Koffas mtrl-beräkning.

Men att få en dubbelarmering korrekt utförd kostar en hel del i arbete.
Det under lagret ska ligga längre ner än normal och det övre högre upp.
Då minskar toleranserna betydligt, man måste vara mer noggrann med distanserna, troligen anv fler. Tar tid...

du är väl för rolig, ja skrev väl inte att han skulle göra det själv, ja skrev vad de kunde kosta plus arbetet, det är fortfarande utelämnat.
jag skrev att jag gjort de själv, men du menar att de går mycket fortare när ja gör de själv än proffsen.
de stämmer nog iof :)

ja kan tillägga att ja förstår de kostar, betongen ska kanske pumpas ut, folk står med o kostar pengar, oj här ska va extra distanser, o här en till :)

men poängen är att så många snabba svar man läser från folk som "kan", ställer ju ofta bara till det o missleder. tänk om stackaren betalar 60000 på inrådan av dig och skäligt pris är 25000, men du medger att du läser inte trådarna du svarar i.

Redigerat:
Tack för uppgifterna!

Nån som kan uppskatta vad det blir i arbetstimmar? 100kvm platta.
Tilläggskostnaden jag har fått för detta är 19700:- exkl moms.
Tycker det låter mycket. Enligt era uträkningar borde arbetskostnaden vara 19700-6500=13200:- som blir 13200/320 = 41 tim arbete rimligt?

Redigerat:
gb79?

anaitis skrev:
gb79?
det var nog det bästa inlägget från dig idag :) tack

tänk att de offererat nästan exakt 25000 inkl moms som var min vilda gissning :)

jag tycker det verkar rimligt av dem att lämna detta pris på detta,
jag tror inte det tar 40 timmar, men det är på detta sätt de lämnar pris på.

om vi justerar upp materialt lite, transport o dyligt så kanske timmarna kommer ner till 35 och har de då lagt på lite marginal så är det 30 och då närmar vi oss sanningen.

bara för att ja tror ja själv lägger på 100m2 armering o klossar o najjar på 8 timmar betyder inte att de tänker räkna ett jobb på det sättet.
att pumpa ut mer betong tar självklart något mer tid och står de 3 gubbar o hjälper till så blir 1 timma 3 helt plötsligt.

priset du fått är väl skäligt i det avseendet att det är ett fast pris, men nej ja tror inte det blir så dyrt i verkligheten.
mvh daniel

Låter väl inte helt i överkant faktistk..

Ok bra då är det väl bara att betala o se glad ut.

Betong: 1200kr/kubik
Armering: N-6150 ca 10st - 3000:-

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.