S surfarn skrev:
tjoho. 28x120 tryckt trall kostar nu 20 spänn, istället för 25, per meter sen någon vecka tillbaka... köpläge på trall alltså :D
Vart?
Byggmax tar 24,95

S s97danl skrev:
Vart?
Byggmax tar 24,95
Jem o fix tar 19,95

S surfarn skrev:
tjoho. 28x120 tryckt trall kostar nu 20 spänn, istället för 25, per meter sen någon vecka tillbaka... köpläge på trall alltså :D
Hej
Var hittade du det priset ?

R RalleB skrev:
Tyvärr kommer det bli såhär med många produkter.
”Alla” passar på och höjer priset nu. oavsett om det faktiskt kostar mer för leverantörerna eller inte.

Och så länge konsumenter fortsätter handla så kommer priserna inte sänkas. Allt handlar om att se hur långt man kan pressa upp priserna innan smärtgränsen där folk slutar köpa.
Alla höjer för att dom kan. Precis som dom gjorde 2007. Man behöver inte vara nått ekonomiskt snille för att förstå vartåt det barkar.

S s97danl skrev:
Vart?
Byggmax tar 24,95
För mig tar byggmax 19.95? Skärmdump av Byggmax webbsökning visar impregnerade trallbrädor med priset 19,95 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Virkespriserna går nog upp igen, fick meddelande från skogsägarföreningen att det var läge att avverka och bra betalt då det inte kommer virke från Ryssland just nu.

Typiskt då jag behöver köpa, Protte

H
Hojte Hojte skrev:
För mig tar byggmax 19.95? [bild]
det som är värdelöst med byggmax.
Priset skiljer mellan butikerna.
Ser man i en butik så kan det kosta mer i en annan.
Byggmax tar 24,95 m för 28-120 i Karlstad.

betalar dock 21 kr m på k-rauta

Bono_R Bono_R skrev:
Hej
Var hittade du det priset ?
20 kr byggmax i Nacka

prototypen prototypen skrev:
Virkespriserna går nog upp igen, fick meddelande från skogsägarföreningen att det var läge att avverka och bra betalt då det inte kommer virke från Ryssland just nu.

Typiskt då jag behöver köpa, Protte
Det som köps in nu är för för sågning 2023 eller 2024

S surfarn skrev:
20 kr byggmax i Nacka
OK
Här är priset 20 kr på Byggmax i Google när man söker på 28x120 men går jag in i "butiken" i Trollhättan så är priset 25 kr. Vilka lurifaxar :p

Olika priser i olika byggmax butiker.
Jag bygger dock med 28x145 just nu, och där ligger priset på antingen 32kr eller 35kr.

Det konstiga är att i de butiker där de nu har sänkt 28x120 till 20kr så kostar 28x145 - 35kr. Och i de butiker där 28x120 kostar 25kr så ligger 28x145 på 32 kr.
Men de ser väl till att tjäna pengar på det som säljs mest.. :)

Byggmax har prisgaranti även mot andra Byggmax.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.