Hej!

Jag har tänkt lägga trägolvet själv (ekparket, 14 mm, klick), ca 90 m2, men har just nu händerna fulla med andra jobb. Frågade klinkerkillen vad det skulle kosta om de la in trägolvet åt mig. 12 000 var hans svar. Är inte det dyrt? Det blir drygt 130 kr/m2
Synpunkter?

Jag fick priser mellan 180 och 200 per kvm. Jag valde de med 180 per kvm. Dock hade jag en telefonkontakt med en liten firma (enmansföretag) som tog kring 100 per kvm, men jag valde det stora välkända företaget. Rätt eller fel, vem vet...

130 är ett bra pris.

• Gilla
maallee
  • Laddar…
P
Det beror lite på hur ytorna ser ut, men runt en hundring + moms för läggningen är nog en ganska vanlig nivå.

130 kr kvadratmetern låter som ett bra pris. Har fått en offert från en golvfirma som vill ha 350 kr per kvm för inläggning av 13 kvm 3 stav ekgolv. Underarbetet och golvet ingår ej i det priset., De vill ha 2400 kr för att montera 10 meter golvlist, listen inte med i priset. .Tillkommer 500 kr för att bära in golvet, 420 för bilen och 56 kr milen i bilersättning. Alla priserna inklusive moms.

Paul-Staffanstorp
Nu var det ju 8 år sedan tråden var aktiv senast om du varit lite vaken och inte tvekat tvekaren... ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.