1 936 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Prisa Gud för alla grävmaskinister!
Vad hade vi gjort utan er grävmaskinister?
Grävt ur 140m3 lervälling för hand?
Fixat det 300 m2 stora dammbygget själv med skyffel, spett och skottkärra?
Flytta den där jättehögen "skit" som legat ivägen i 10 månader genom att fylla kärran och köra ut i skogen och tippa, fylla kärran och köra ut i skogen och tippa, o.s.v. ungeför 2000 gånger?
Som ni förstår har jag hjälp av en überkille i en gul och fin grävmaskin. Fan va bra det blir, och fan va skönt att se på när allt blir gjort!
Prisa Gud för alla grävmaskinister!!!

Grävt ur 140m3 lervälling för hand?
Fixat det 300 m2 stora dammbygget själv med skyffel, spett och skottkärra?
Flytta den där jättehögen "skit" som legat ivägen i 10 månader genom att fylla kärran och köra ut i skogen och tippa, fylla kärran och köra ut i skogen och tippa, o.s.v. ungeför 2000 gånger?
Som ni förstår har jag hjälp av en überkille i en gul och fin grävmaskin. Fan va bra det blir, och fan va skönt att se på när allt blir gjort!
Prisa Gud för alla grävmaskinister!!!
Medlem
· Västragötalandslän
· 151 inlägg
Håller med dig helt och hållet !!!
Köpte en själv och det är nästan det bästa jag gjort
.
Köpte en själv och det är nästan det bästa jag gjort
Va! köpte du en grävmaskinist ??Alexandersson_1 skrev:
Förra sommaren fick jag erfarenhet av en, en erfarenhet jag inte kan vara annat än supernöjd med!
Dels så var denna herre totala motsatsen till alla bluffande slarviga hantverkare. Och absolut 0 oegentligheter med fakturan, ja möjligen aningens underdebiterad tid och total avsaknad av tillägg för resor till och från.
Men sen då .... Mitt i jobbet stötte vi på berg och avbröt och beställde sprängare.
Dan efter, då jag stod och grunnade över varför allt ska jävlas så, började jag tycka att berghällen faller kanske av lite - åt "det hållet".
För att undersöka så handgrävde jag två timmar, jajjamänsan, det verkar hoppfullt.
Så grävisen fick prova att gräva lite längre åt det hållet jag börjat. Själva insikten att på två minuter hade han grävt bort betydligt mer än jag lyckats med två timmars jobb fick mig att tycka att 680:- /timme är oerhört billigt!
Nä, slipper man bara rena lurendrejare så är nog grävmaskin den mest prisvärda tjänsten vid husbyggande.
köpte en jag med... delar den med farsgubben men det är absolut en av de bästa köpen vi gjort, nu grävs det som aldrig förr 
en äldre maskin från -60 talet är det, gammal men den funkar till det den är gjord för.
en äldre maskin från -60 talet är det, gammal men den funkar till det den är gjord för.
Jag måste också säga att jag är väldigt nöjd med grävmaskinen jag hade hemma förra veckan.
Duktig förare som körde en liten 3,5 tons maskin, enormt produktivt ekipage.
475kr / timmen + moms, inga "restillägg" vare sig för maskinisten eller maskinen.
Nöjd med både uträttat arbete, sättet det gjordes på och priset som debiterades.
Jag tror detta med klagomål på hantverkare är knutet till vissa branscher där hantverkarna i stor utsträckning blivit bortskämda. Kommer inte på avtalad tid, debiterar för tveksamt antal timmar, hutlösa materialpåslag osv....
När det gäller schakt firmor har de väldigt ofta mycket stora värden knutna i sin maskinpark.
En kille med minigrävare har ofta en halvstor grävare också, samt en dumper och en Pickup och jättesläp till grävarna.
De är nog måna om sitt rykte och anseende misstänker jag, inte kul att stå utan jobb för att man sabbat anseendet och stå med en maskinpark som tickar i amortering.
Duktig förare som körde en liten 3,5 tons maskin, enormt produktivt ekipage.
475kr / timmen + moms, inga "restillägg" vare sig för maskinisten eller maskinen.
Nöjd med både uträttat arbete, sättet det gjordes på och priset som debiterades.
Jag tror detta med klagomål på hantverkare är knutet till vissa branscher där hantverkarna i stor utsträckning blivit bortskämda. Kommer inte på avtalad tid, debiterar för tveksamt antal timmar, hutlösa materialpåslag osv....
När det gäller schakt firmor har de väldigt ofta mycket stora värden knutna i sin maskinpark.
En kille med minigrävare har ofta en halvstor grävare också, samt en dumper och en Pickup och jättesläp till grävarna.
De är nog måna om sitt rykte och anseende misstänker jag, inte kul att stå utan jobb för att man sabbat anseendet och stå med en maskinpark som tickar i amortering.
Redigerat:
Kan bara instämma. Har endast haft hjälp med grävning och betongbil för mitt bygge och grävningen gjordes av en otroligt skicklig och seriös kille som gjorde jobbet på utsatt tid och för de pengar vi skissat på.
Klicka här för att svara