1 009 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
pris vattenburen golvärme
Husägare
· västra götalands län
· 6 inlägg
Slå på eniro, ring och fråga villken rörläggare som helst. Skulle aldrig våga lägga vattenburen golvvärme utan att någon med behörighet är med, ur försäkrings synpunkt så kan det bli rätt dyrt. Är ju rätt mycket som skall räknas in, du måste ju även ha el kopplat till det hela med termostater, givare o dylikt.
Det var ett tag sen jag lade vattenburet och jag ska inte ge mig på några siffror men generellt kan man säga så här: Priset kan skilja väldigt mycket beroende på val av lösning (spårfräst spånskiva blir t ex väldigt mycket dyrare än att lägga plåtarna i glespanel) och det beror också väldigt mycket på hur du köper grejorna - via rörmokaren blir mycket dyrare än om du köper själv via någon nätbutik. Men, som sagt, det kan vara bra att ha röris inblandad ändå.
Kolla på sigro.se där kan man få en kalkyl på Roth-greer.
Jag gjorde en för mitt hus. 100kvm 6slingor o trådlösa termostater, shunt o reglerutrustning och hamnade på 60tusen, alltså 600:- per kvm men då var det dyra golvvärmeplåtar med för 220:-/kvm så neråt 350-400:-/kvm kanske utan plåtarna?
Jag gjorde en för mitt hus. 100kvm 6slingor o trådlösa termostater, shunt o reglerutrustning och hamnade på 60tusen, alltså 600:- per kvm men då var det dyra golvvärmeplåtar med för 220:-/kvm så neråt 350-400:-/kvm kanske utan plåtarna?
Klicka här för att svara