Sen är det ju som så att man som kund också kan kräva att offerterna ska vara öppna. Om det sen påverkar prisbilden vågar jag inte säga något om.

Man kan också gå ut med en andra prisrunda (om man har mer än två leverantörer då) där man anger priserna men inte vem det är som har lämnat anbudet och se vad som händer. Den varianten kan dock ha mycket god effekt på prisbilden ;)
 
mats_o skrev:
Man kan också gå ut med en andra prisrunda (om man har mer än två leverantörer då) där man anger priserna men inte vem det är som har lämnat anbudet och se vad som händer. Den varianten kan dock ha mycket god effekt på prisbilden ;)
Ja eller så gör man som vanligt i mindre upphandlingar och löser de sista prisdetaljerna med en förhandling. Man ska inte krångla till det för sig i onödan. d^_^b
 
Skall väl tillägga att Telia var hyfsat förhandlingsbara trots att vi inte hade något alternativ och mer eller mindre kniven på strupen dessutom.

Dom är angelägna att binda upp så många områdesnät och fastigheter som möjligt, och där har man sin förhandlingsposition gentemot dem i nuläget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.