Vi planerar ett hus byggt med isoblock, 1 1/2 plan ca 150 kvm.
Nu har vi fått ett pris på ca 20.000:-/kvm och då ingår inte el, vvs, golvvärme och målning. Ovanvåningen är isolerad men ej inredd.
Är det ett rimligt pris? Jag tycker det verkar mycket.

Vad kan elinstallationen kosta? (Inga konstigheter eller lyx)
Vad kan vvs kosta?
Vad kostar isoblock inkl. nätning och puts på både in och utsida, per kvm?

Många frågor!
Skulle vara jättetacksam för svar!
 
Redigerat:
El kostar mellan 80-120kkr inkl arbete o materiel, ex synliga armaturer. Beroende på hur avancerat du vill ha det.

VVS 60-80kkr för vatten o avlopp i två badrum o ett kök ex ytskikt i badrum och ex värme (är inte klar där ännu)

Jag bygger i porotherm (tjocka tegelblock) och kommer att hamna på ett pris runt 1000kr/m2.

I runda slängar vill säga :-)
 
Ok. Tack!
Då vet jag lite bättre ang. el och vvs.
Vet inte vad jag ska tro för "byggaren" påstod att el, vvs, värme och målning skulle gå på miljonen! Vi ska bara ha standard.

Jag får nog hoppas på dom andra offerterna som inte kommit in än.

Porotherm har jag inte hört talas om innan. Är det någon isolering mellan blocken?
(Isoblocken låg på 2.800/kvm, färdig vägg)
 
Håller på och bygger i IsoLeca, 35 cm. Ca 190 m2 ytterväggar.
Har betalat 700 kr/m2 för Lecan + ca 20000 kr för murcement och sand.

Totalt med Lecabalkar, bistål och innerväggar ca 240.000 kr.

Kostnader för puts (190 m2 ute+ 250 m2 inne) ca 30.000 kr tillkommer. Då köper jag putsen i storsäck om 1 ton per säck!

Sen tillkommer några timmars arbete!!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.