8 450 läst ·
13 svar
8k läst
13 svar
Pris på kök typ Åraslöv?
nybliven medlem som snurrar runt och försöker få en prisbild på olika kök. De inlägg som jag hittat har varit från ca 2008 och det känns lite gammalt.
någon som kan hinta om ett pris på ett medelstort kök?
någon som kan hinta om ett pris på ett medelstort kök?
Det ÄR prisvärt, i nivå med ett vanligt "märkeskök" av bättre klass fast allt är i massivträ och helt på millimetern skräddarsytt, dvs skåp och lådor fås exakt den bredd och höjd du behöver, inga passbitar eller konstiga lösningar när standard moduler från andra tillverkare inte passar.
Eller man kanske snarare ska säga att ett modul-spånskivekök från märkestillverkarna är dyrt och oprisvärt...
.
Eller man kanske snarare ska säga att ett modul-spånskivekök från märkestillverkarna är dyrt och oprisvärt...
Är i startgroparna att köpa kök och har då tittat på åraslöv kök, som är väldigt fina och ligger nära vår gård och hade gärna fått en uppgift om vad jag kan förvänta mig för pris.J JohanLun skrev:
Jag skulle inte vara förvånad om några i tråden som frågat om kök kanske köpt från Åraslöv eller från nån annan, vore kul att höra feedback. PMa mig er mailadress så kan jag skicka lite info om vårt kök som jag skickat tidigare, nu är det ju många år sen, så priserna är förmodligen inte aktuella idag när allt ökat i pris.
Medlem
· Stockholm
· 4 633 inlägg
Hej
Ni som har haft era Åraslövkök några år nu, hur är kvaliten?
Ni som har haft era Åraslövkök några år nu, hur är kvaliten?
Generellt god.
- Furu är mjukt, så två överskåp där vi har glas har vi lyckats slå i glas i kanten många gånger så den är lite ful. En produktförbättring hade varit att nedersta delen på skåpet var i ett hårdare träslag?
- Vi valde standardfärg "plastfärg" - Vad jag tror har Corona (handsprit) och kvinnonaglar gjort att vi nött bort färgen på det mest använda skåpet under vasken precis vid knopparna, 3x3mm. Jag hade helst velat ha linoljefärg.
- Jag satte utanpåliggande sockel på skåpen, den samlar smuts (De har en lite väl komplicerad profil på den sockel de skickade med) - men det är egentligen inte ett kvalitetsproblem.
Sett till vad vi betalade för köket är jag mycket nöjd. Ett skåp låg när jag köpte på ca 5.000 kr. Lite mer komplexa/stora kanske nån tusenlapp till. Ett serveringsskåp med lådor och luckor, 3m högt, tror jag kostade 14.000. Då är det ju inklusive allt plus våra väggskåp är lika höga som 2st IKEA skåp. Jag tror jag skrev det förut, nu är det länge sen vi köpte, men jag har för mig att man kunde byggt ett IKEA kök för 1/3 av priset eller samma pris som ett Ballingslövskök. Det som jag tror jag skrev åxå är att stora "lådmoduler" som är populärt idag är dyrt med Åraslöv kök, kanske har det ändrats om de hittat någon billigare lösning för lådorna.
Det är fullt möjligt att ta alla skåp från Åraslöv, men bänkskivor, inredning (karuseller mm) från tex Ikea. Givetvis blir resultatet sämre, men man kan spara lite och får det viktigaste i massivträ isf spånskiva. (jag är lite allergisk mot spånskiva).
- Furu är mjukt, så två överskåp där vi har glas har vi lyckats slå i glas i kanten många gånger så den är lite ful. En produktförbättring hade varit att nedersta delen på skåpet var i ett hårdare träslag?
- Vi valde standardfärg "plastfärg" - Vad jag tror har Corona (handsprit) och kvinnonaglar gjort att vi nött bort färgen på det mest använda skåpet under vasken precis vid knopparna, 3x3mm. Jag hade helst velat ha linoljefärg.
- Jag satte utanpåliggande sockel på skåpen, den samlar smuts (De har en lite väl komplicerad profil på den sockel de skickade med) - men det är egentligen inte ett kvalitetsproblem.
Sett till vad vi betalade för köket är jag mycket nöjd. Ett skåp låg när jag köpte på ca 5.000 kr. Lite mer komplexa/stora kanske nån tusenlapp till. Ett serveringsskåp med lådor och luckor, 3m högt, tror jag kostade 14.000. Då är det ju inklusive allt plus våra väggskåp är lika höga som 2st IKEA skåp. Jag tror jag skrev det förut, nu är det länge sen vi köpte, men jag har för mig att man kunde byggt ett IKEA kök för 1/3 av priset eller samma pris som ett Ballingslövskök. Det som jag tror jag skrev åxå är att stora "lådmoduler" som är populärt idag är dyrt med Åraslöv kök, kanske har det ändrats om de hittat någon billigare lösning för lådorna.
Det är fullt möjligt att ta alla skåp från Åraslöv, men bänkskivor, inredning (karuseller mm) från tex Ikea. Givetvis blir resultatet sämre, men man kan spara lite och får det viktigaste i massivträ isf spånskiva. (jag är lite allergisk mot spånskiva).
Klicka här för att svara