Fick betala 1020 per kubik och 240 för en kvart lossning 600 för transport ca 2 mil.
Detta va i Stockholm
 
Hamnade på 5200 för 3,25 kubik inkl 3 mils transport lossning avgifter och rubbet
 
Drygt dubbla priset om du behöver pump.
 
Drygt dubbla priset om du behöver pump.
Tror de jag köpte från tog ca 3500 för att de skulle komma med pumpbilen (rotorbil och pump i ett) plus då lossnings tid på det.
 
Framkörning Pumpbil 3354:-   :-?
Timdebitering 1100:-
64:- per pumpad kubik
Vibrator 540:-

Betong kvalitet C28/35 1438:- per kubikmeter
Körning 32:- per km

Till vår platta gick det åt 15 Kubikmeter.

Alla priser är plus moms.  >:(

Häls Niclas
 
Hej

Ett tips är att ta in offerter.
Annars kan det lätt bli obehagliga överaskningar.
Det låter så bra när man ringer och frågar vad betong kostar för att sedan se på fakturan vad som tillkommer.
Det har jag fått erfara.

T.ex:
Grundavgift på 1900:- +moms
Alla priser är EXLUSIVE moms.

Det pris man fick per telefon har plotsligt stigit med ca 30%.

Said
P.S: kolla ordentligt vad kompesationen blir om de blir försenade. Gärna skriftligt det också.
Vid ett tillfällenär vi skulle gjuta kunde de inte komma den utovade dagen utan dagen därpå. Lagom kul när det står killar som väntar och kostar pengar. Som dessutom inte kunde hjälpa till på gjutardagen.
Och kompesationen motsvarade inte alls strulet.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.