Nu är avropet gjort och alla pusselbitar i det kommande bygget börjar falla på plats. 16 maj levereras huset.

Men, något som förtar glädjen hela tiden är att jag måste justera upp kalkylen hela tiden. Det blir med andra ord dyrare och dyrare hela tiden och jag känner mig nästan uppgiven istället för glad.

Ska det vara så här? Ska man inte få vara glad över det kommande bygget, utan hela tiden känna sig usel inombords för att det blir dyrare än vad det var tänkt?

Är det nån som har någon erferenhet av det jag pratar om?

Jag skulle gissa att så gott som alla har samma erfarenhet. För oss ser notan ut att sluta på minst 300.000 mer än vi först trodde. Det känns lite läskigt att inte ha koll på vad de sista fakturorna kommer att landa på.

Ett tag totalvägrade jag att tömma postlådan. Jag blev alldeles kallsvettig av att tänka på alla feta fakturor som låg där och väntade... snacka om strutstaktik! :P
Nåja, det löste sig till slut, dyrare blev det men det får man nästan räkna med...

Ja vi får domen i morgon om vad allt kommer att kosta i det stora hela. ::) Men visst kan det bli dyrare det är juh svårt att säga att det kommer att kosta 2 312 000 och 68öre ;D Så länge det inte rör sig om flera hundra tusen, då kan det börja bli jobbigt. :)

Sista "domen" kommer först när huset är färdigt, när alla fakturor med extrael osv trillar in. Vi börjar närma oss *gulp* .... (Inflyttning 10 april).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.