Håller med, det tillförde ju egentligen inget. I frågan om kontroll så var inte det vi diskuterar här ens ett alternativ de hade övervägt, de jämförde ju bara personlig- kontra företagsbehörighet.
 
Rörande det med kontroller av elanläggningen så varför inte införa ett krav på elbesiktning vid försäljning av fastigheter? Det har ju införts krav på energibesiktning och en elbesiktning skulle troligen uppskattas av många köpare, försäkringsbolag samt elektriker. Dessutom är det väl vid tillträde av en fastighet som det kan vara lämpligt att fräscha upp elanläggningen?

Har sen någon hempulat så lär det märkas vid en sådan elbesiktning, är det gjort korrekt så påverkar det inget, är det fullt med konstiga och kanske farliga lösningar så får man mindre betalt för fastigheten. Fördelarna för köparen är så uppenbara så det behöver väl inte nämnas?

/Kent
 
Bra idé!
 
Frebor02 skrev:
Ja, vad ska dom kosta i timmen? Cirka, sådär, har läst massa inlägg i frågan men det diskuteras ju så
mycket annat samtidigt. Är bara ute efter dessa tre siffror...

mvh
Ja det var ju så jag skrev i början.. sen har det barkat iväg här... Jag tänker lägga mig utanför diskussionen men är ädå nyfiken vad ni tyckte om mitt resultat nedan?
 
Frebor02 skrev:
Sådär,

då kom fakturan!

Timpenning 310kr plus moms, och för div. fördragna flexrör fick vi ge 16kr/m för den enklaste. (3G 1,5). De tog betalt per meter de använt så det kändes ok...

I stort som jag trodde, lagom dyrt. Skönt att bygga utanför storstan!
Vad sägs, kanske kan lägga grund för ännu mer diskussion i detta härliga ämne :rolleyes:
 
Helt OK tycker jag.
 
P
Frebor02 skrev:
Sådär,

då kom fakturan!

Timpenning 310kr plus moms, och för div. fördragna flexrör fick vi ge 16kr/m för den enklaste. (3G 1,5). De tog betalt per meter de använt så det kändes ok...

I stort som jag trodde, lagom dyrt. Skönt att bygga utanför storstan!
Cynisk fråga: stämde antalet timmar? :rolleyes:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.