32 693 läst ·
10 svar
33k läst
10 svar
pris på asfaltering?
vi gjorde lite dräneringsarbeten förra sommaren, vilket resulterade i att garagenedfarten breddades och en ACO ränna lades utanför ingången till garaget. (garaget sitter ihop med huset i källarplan och har en liten backe ner, typiskt 40-talshus) asfalten är nu delvis borta och det ligger packat grus på vissa ytor. i sommar hade vi tänkt att asfaltera nytt på hela nedfarten mot garaget och antar att man river bort den gamla asfalten och grundar ordentligt innan. ytan är ca 50m2 och jag undrar om någon har ett hum om hur mycket det kostar, och om någon har bra referenser till något företag i göteborgstrakten.
tacksam för svar!
lotta
tacksam för svar!
lotta
Gammal tråd men ngn har kanske uppdaterade priser?
I detta fall är de lite större yta, ca 4500m2 med blandat gator, parkeringar och gångvägar vilket i stort sett gör att etableringen blir försumbar i m2 priset.
Påverkar större sammanhängande ytor priset per m2, borde ju vara effektivare att lägga i det fallet.
Jag kan självklart ta in anbud på detta men då det gäller för en underhållsplan som sträcker sig 20-40 år framåt i tiden är mellan tummen och pekfingret tillräckligt bra ...
I detta fall är de lite större yta, ca 4500m2 med blandat gator, parkeringar och gångvägar vilket i stort sett gör att etableringen blir försumbar i m2 priset.
Påverkar större sammanhängande ytor priset per m2, borde ju vara effektivare att lägga i det fallet.
Jag kan självklart ta in anbud på detta men då det gäller för en underhållsplan som sträcker sig 20-40 år framåt i tiden är mellan tummen och pekfingret tillräckligt bra ...
Klicka här för att svara