3 345 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Pris Luft/vatten alternativt Bergvärme
Hej!
Jag är på gång att byta värmesystem och behöver lite hjälp med vad andra har
fått betala för sina anläggningar och när jag letade igenom trådarna verkade dom ha några år på nacken!
Jag har än så länge inte bestämt mig för om jag ska välja Luft/vatten eller Bergvärme men
jag har vart i kontakt med installatörer som installerar Nibe, Bosch, Ctc och Thermia.
I dagsläget lutar det nog åt en Ctc EcoAir 408 Luft/vatten alternativt Ctc EcoHeat 408, någon
som har erfarenheter av dessa produkter?
Mitt hus är 180kvm stort tvåvåningshus med ouppvärmd källare.
Bor i Skaraborg.
Så vad har ni fått ge för era anläggningar?
Jag är på gång att byta värmesystem och behöver lite hjälp med vad andra har
fått betala för sina anläggningar och när jag letade igenom trådarna verkade dom ha några år på nacken!
Jag har än så länge inte bestämt mig för om jag ska välja Luft/vatten eller Bergvärme men
jag har vart i kontakt med installatörer som installerar Nibe, Bosch, Ctc och Thermia.
I dagsläget lutar det nog åt en Ctc EcoAir 408 Luft/vatten alternativt Ctc EcoHeat 408, någon
som har erfarenheter av dessa produkter?
Mitt hus är 180kvm stort tvåvåningshus med ouppvärmd källare.
Bor i Skaraborg.
Så vad har ni fått ge för era anläggningar?
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Enbart Daikin BV 13kw pumpen går att köpa på nätet för 65 kkr, sedan tillkommer borrning, installation etc så 117 måste vara installerat och klart. Låter som ett bra pris med 200 m borra. Jag gissar på efter rot.
Medlem
· Halland
· 4 527 inlägg
April 2014 Göteborg, betalade 91 tusen rotat för NIBE 1226-8 + 150 m aktivt hål + all installation hos Svensk Kylservice. Dock var gammal panna + tank borttaget.
Klicka här för att svara