Hej,
tänkte hyra byggställning i två veckor för målning av hus. C:a 250kvm 5.8m högt.

Vad är rimligt pris för detta? Fick en offert på 50.000:- för montering/frakt/hyra. För de pengarna kan man ju nästan köpa en begagnad byggställning på Blocket. En vecka kostade 39.000:- =/

Ville helst inte ha rullbar då det är grus runt tomten så svårt att rulla nått där. Men kanske får tänka över det igen om det är dessa priser som gäller.

Tar gärna emot förslag på företag i söda stockholm som kanske inte har samma priser..

Redigerat:
Skylift?

Jag har tidigare hyrt bara ett ställningstorn, man når drygt 3m per uppsättning. Även om det inte går att rulla det pga. marken, så går det på 30 - 40 minuter att demontera och montera upp igen på nästa position. Kör en sida om året.

Förra året hyrde jag skylift istället, hade en hög fasad där det dessutom är komplicerat att sätta upp ställning.

Jag målade lika mycket på 4 dagar som jag behövt 2 veckor för med ställning.

I år skall jag måla två sidor, kör med skylift trots att det inte är svårt att komma dit med ställning. Kostnaden blir ungefär densamma med 4 dagar skylift, mot två veckor ställning. Och otroligt mycket enklare. Jag har nästan 10m till nock.

Och om man jämför med priset du fått för ställning, så kan du i princip ha skylift hela sommaren för det priset.

50000?

Nu vet jag ju inte vad för ställning du behöver. Men jag målade om hemma för ett par år sen. Behövde ställning till 3 gavlar, endast övervåningen. Så jag hyrde en zip-up ställning av Ramirent för runt 350kr/dygn. Kommer tyvärr inte ihåg vad frakten gick på, men det var lååångt ifrån 50000.

Det var i och för sig en ställning med hjul, men man måste ju inte rulla den om man inte vill eller kan.

etnica skrev:
Hej,
tänkte hyra byggställning i två veckor för målning av hus. C:a 250kvm 5.8m högt.

Vad är rimligt pris för detta? Fick en offert på 50.000:- för montering/frakt/hyra. För de pengarna kan man ju nästan köpa en begagnad byggställning på Blocket. En vecka kostade 39.000:- =/

Ville helst inte ha rullbar då det är grus runt tomten så svårt att rulla nått där. Men kanske får tänka över det igen om det är dessa priser som gäller.

Tar gärna emot förslag på företag i söda stockholm som kanske inte har samma priser..
Rimligt tyvärr, 175-200 kr/kvm brukar det kostar att få upp en ställning inkl en viss hyrtid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.