Dom behöver ju åxå ta sig till och från dig..
Kanske lasta på morgonen
Lasta av på kvällen

Farstatjej90
plåtrickard plåtrickard skrev:
Dom behöver ju åxå ta sig till och från dig..
Kanske lasta på morgonen
Lasta av på kvällen
De har ju fått flera försök att förklara för kunden och kunden förstår fortfarande inte så något är fel antingen mottagare eller avsändare
.....🤔

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vad menar dom med att "detta är rätt"? Menar dom att du ljuger?🤔
Jag skickade ett nytt mail där jag frågade vad de gjorde under de fyra timmarna de inte var hos mig samt de extra fyra arbetstimmarna jag ska betala för efter att de åkt från mig.

Svaret jag fick ignorerade helt sista frågan och fick förklaringen att kapningen av skivan samt inköpet av tre konsoler tog 4h. Körningen fram och tillbaks (som jag också fått betala för i form av extra framkörningsavgift) borde tagit 40 min, vi säger en timme för att de också behövde köra inom och köpa konsoler på vägen. Då tog själva inhandlingen samt kapningen 3h, otroligt tycker jag. Konsolerna kostade för övrigt mig 1419kr, är det ens rimligt? Tre enkla konsoler i trä.

Men som sagt, ingen förklaring trots att jag frågat upprepade gånger om timmarna efter de stuckit från mig.

K
Betala den del av fakturan du anser vara rimlig, bestrid resten.
Det verkar ju inte funka att försöka få svar varken här eller av firman.

Senaste mailet från mig:

Hej,

Att de inte hade en såg med sig trots att jag sagt att bänkskivan skulle kapas är ju en historia i sig. Nu pratar jag om tiden efter de var klara med arbetet hemma hos mig.

Det du skriver är ju den tiden ni fakturerat för mellan 08:15-12:15 som de inte var hos mig. Jag undrar om timmarna efter 14:00 när de lämnat mitt hem och allt var färdigt. Ni har ju fakturerat för 4h extra efter att de var klara.”

Svaret:

”Hej

Man sågar inte en bänkskiva med vanlig såg utan den sågades på vår stationära såg på firman”

Nu har han alltså två gånger valt att totalt ignorera att besvara frågan på vad de sista 4 timmarna jag ska betala är för.

K
O Oerfarenhemmafixare skrev:
Senaste mailet från mig:

Hej,

Att de inte hade en såg med sig trots att jag sagt att bänkskivan skulle kapas är ju en historia i sig. Nu pratar jag om tiden efter de var klara med arbetet hemma hos mig.

Det du skriver är ju den tiden ni fakturerat för mellan 08:15-12:15 som de inte var hos mig. Jag undrar om timmarna efter 14:00 när de lämnat mitt hem och allt var färdigt. Ni har ju fakturerat för 4h extra efter att de var klara.”

Svaret:

”Hej

Man sågar inte en bänkskiva med vanlig såg utan den sågades på vår stationära såg på firman”

Nu har han alltså två gånger valt att totalt ignorera att besvara frågan på vad de sista 4 timmarna jag ska betala är för.

K Kling 1 skrev:
Känns så sjukt att bestrida bara, men eftersom jag helt säkert blir blåst om jag betalar allt så är jag ju inte intresserad av det heller. Hur gör man så det inte blir fel? Jag vill ju inte råka ut för någon dröjsmålsränta eller liknande

B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vad menar dom med att "detta är rätt"? Menar dom att du ljuger?🤔
Dem menar nog att ts inte förstår att arbete utfördes på ts arbetsorder fast dem inte befann sig på plats. Typ kapning. Typ inköp konsoler.

B
Senaste mailet från mig:

Hej,

Svaret:

”Hej

Tror du dem åkte iväg och spelade kort ?

B Bozzen skrev:
Tror du dem åkte iväg och spelade kort ?
Nej men jag tror definitivt att de haft någon form av lunchrast. Det verkliga problemet är timmarna efter att de var klara som jag vackert ska betala för.

En rimlig rast för en arbetsdag är väl 1h. Jag borde således betala för tiden mellan 8-14 minus en timmes rast. 10h totalt alltså. De har fakturerat för 16h.

H
Senaste mailet från mig:

Hej,

Svaret:

”Hej

Behövs det 2 man för att såga en skiva? Behövdes det 2 man för att utföra arbetet hos dig? Kunde en person göra något arbete under tiden den ene åkte iväg och kapade skivan. Hade hela arbetet klarats av en man?

D
Du betalar det du anser är rätt och resten bestrider du i ett Mail.

Sen väntar du bara, lever livet tills Kronofogden skickar brev. Jag antar de kommer gå den vägen även om det inte är rätt att gå till fogden med en tvistig fordran.

Sen väntar du lite tills stämningen från tinget kommer.

Då får du lägga fram din sak.

H HEM2121 skrev:
Behövs det 2 man för att såga en skiva? Behövdes det 2 man för att utföra arbetet hos dig? Kunde en person göra något arbete under tiden den ene åkte iväg och kapade skivan. Hade hela arbetet klarats av en man?
Man hade kunnat göra det själv, men absolut smidigast att vara två. Jag bar in bänkskivan själv i huset men det underlättar att vara två som bär såklart. Jag tycker inte det är fel att de var två, det gjorde såklart arbetet smidigare.

D
Ska ju i princip vara en skiva i sten om du inte ska kunna hantera den själv.

D
Nej men jag tror definitivt att de haft någon form av lunchrast. Det verkliga problemet är timmarna efter att de var klara som jag vackert ska betala för.

En rimlig rast för en arbetsdag är väl 1h. Jag borde således betala för tiden mellan 8-14 minus en timmes rast. 10h totalt alltså. De har fakturerat för 16h.
Bestrid och skicka en faktura.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.