16 395 läst ·
17 svar
16k läst
17 svar
Pris för Marmoleum golv?
Väcker liv i tråden eftersom jag ska köpa Marmoleum click till köket. Nån som nyligen har köpt sånt golv till bra pris? Hittar för drygt 400:-/kvm men tycker det borde finnas billigare ställen (på nätet eller i Stockholm).
Redigerat:
Jag skall lägga linoleum i ett nybyggt kök (i en ny utbyggnad till ett mycket gammalt hus) med en gjuten sockel. Vi har förberett för vattenburen golvvärme, ingjutet i golvet. Det blir kök och entré mot trädgården i samma plan och det skall vara samma golv över hela i en öppen planlösning.
Funderar på om linoleum som matta eller som klickgolv är bäst? Både vad gäller funktion/hållbarhet och pris. Oavsett vilket så anlitar jag fackman till läggningen.
Funderar också på om golvet skall gå ut till vägg/bänkskåpssocklar eller om det skall dras upp en bit på väggen?
Funderar på om linoleum som matta eller som klickgolv är bäst? Både vad gäller funktion/hållbarhet och pris. Oavsett vilket så anlitar jag fackman till läggningen.
Funderar också på om golvet skall gå ut till vägg/bänkskåpssocklar eller om det skall dras upp en bit på väggen?
Klicka här för att svara