30 507 läst ·
35 svar
31k läst
35 svar
pris för kakelsättare
Sida 1 av 3
Vad är en rimlig pris för att lägga kakel i ett badrum på 4 kvm. Vi står för materialet och kommer även att riva ut våtrumstapeten. Det som behöver göras sedan är att sätta dit gipsskivor, fuktspärr och kakel. Sedan ska även en toalett på 1,5 kvm och en tvättstuga på 3 kvm kaklas. Vad är rimligt att betala både vit och svart....
Ett riktpris är 1000 kr kvm inkl ett standard kakel/klinker för ca 200-250 kr Kvm...
Detta är för fuktspärr och kakelsättningen... Sätta upp gips beror lite på hur svårarbetat det är... små badrum är ofta trånga o jobba i och kan ta längre tid än ett stort...
Detta är för fuktspärr och kakelsättningen... Sätta upp gips beror lite på hur svårarbetat det är... små badrum är ofta trånga o jobba i och kan ta längre tid än ett stort...
Tänk på att toalett och tvättstuga antagligen inte behöver fuktspärr.
Tycker oxå att det låter lite väl billigt.... ett normalt pris på flytspackel är ju ca 200 kr säcken... De skulle bli nästan 6000 kr bara i flytspackel....krille_ro skrev:
Jag som plattsättare brukar kakla ett badrum om dagen ca 17- 20 kvm vägg och 4-5 kvm golv på 8 tim. Är det bara raksättning och inte allt för många fönstersmygar och hörn så är det inga problem. Fogning tar ca 2-3 tim. Allt detta är baserat på standard plattor 15 x 15 och vad jag producerar på en dag och varierar från plattsättare till plattsättare men kravet bör vara att väggarna skall vara satta på en arb. dag.
MarieHbg skrev:
Jag kanske borde tillägga att vi dels har fönster och dels ett par vinklar i badrummet vilket gjorde att det tog längre tid än att bara sätta släta väggar. Vi har dessutom inbygga hyllor i väggarna, och DET tog lång tid att få till för att det skulle bli snyggt också! Eftersom vi inte visste vad vi skulle ha för storlek på plattor innan vi byggde själva badrummet blev det en hel del måttande och skärande för att utnyttja plattor OCH det estetiska på ett bra sätt!