17 815 läst ·
9 svar
18k läst
9 svar
Pris för att byta balkongdörr i lägenhet?
Skulle vilja ha en ny balkongdörr i min bostadsrätt. Vad skulle dörr + montering kunna kosta på ett ungefär? Dörren är 70 cm och lgh finns i Stockholmsttrakten. Antar att man byter även karmen? Det behöver inte vara någon värstingdörr, allt är bättre än den befintliga dörren.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Den byter du naturligtvis själv!
Exempel
http://www.sparfonster.se/altandoer...Top=228&_changematerialtype=0&_iscartupdate=0
Annars blir det nog dubbelt så dyrt.
Men är 70 cm dörrens eller karmens bredd?
70 cm bred karm är nog rätt ovanligt.
Exempel
http://www.sparfonster.se/altandoer...Top=228&_changematerialtype=0&_iscartupdate=0
Annars blir det nog dubbelt så dyrt.
Men är 70 cm dörrens eller karmens bredd?
70 cm bred karm är nog rätt ovanligt.
En dörr bör inte kosta mer än 3000:- innan rot att montera. Då är det inklusive lister och ett bleck. Skall det kläs med plåt på utsidan så är det ca 1000:- till.
Tar knappt en förmiddag att montera helt klart. Hjälp hantverkaren med att lyfta upp dörren samt att hänga på den efter han monterat den så behöver han inte ta med någon medhjälpare som kostar extra.
Tar knappt en förmiddag att montera helt klart. Hjälp hantverkaren med att lyfta upp dörren samt att hänga på den efter han monterat den så behöver han inte ta med någon medhjälpare som kostar extra.
Som någon redan påpekat så ska du nog ta ett samtal med styrelsen innan du ger dig på detta. Normalt ingår fönster och balkongdörrar i det yttre underhållet och ska utföras av föreningen och inte av varje BRF medlem.
Kan bli både stelt och tråkigt om dom anser att du gjort något du inte hade tillstånd att göra och speciellt när du sen får återställa dörren till som det var tidigare.
Kan bli både stelt och tråkigt om dom anser att du gjort något du inte hade tillstånd att göra och speciellt när du sen får återställa dörren till som det var tidigare.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Håller med Verktygsgurun.
Jag och kumpan bytte en altandörr igår.
Vi var där kl 9:00 och färdiga lagom till lunch utan att springa benen av oss.
Insida endast foder, utsida komplett med smyg, foder och bleck.
Jag och kumpan bytte en altandörr igår.
Vi var där kl 9:00 och färdiga lagom till lunch utan att springa benen av oss.
Insida endast foder, utsida komplett med smyg, foder och bleck.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
verktygsgurun skrev:
En knapp förmiddag eller två man x tre timmar :xhantverkare1 skrev:
Förhållanden kan vara olika. I bland kan tex någon medlem på byggahus.se varit där o kluddat innan vilket gör att det kan ta lite längre tid, ibland är det så illa att det bara är till att riva huset och börja om i från början. 
Sen skall man ju hinna dricka kaffe oxå!
Sen skall man ju hinna dricka kaffe oxå!
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag förstår.
Och ju fler man är desto längre kafferaster blir det väl också
Och ju fler man är desto längre kafferaster blir det väl också
Klicka här för att svara