4 710 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Prio 2 från Eksjöhus färdigt
Hej!
Jag och frugan har i dagarna haft slutbesiktning på vårt prio 2 hus.
Vi är mer än nöjda med resultatet och tycker att allt har flytet på bra.
I om att vi har haft mycket nytta av detta forum och att det är Eksjöhus populäraste hus så borde det finnas mycket folk som vill ställa frågor.
Så,fråga på så skall vi göra vårt bästa att svara.
Jag och frugan har i dagarna haft slutbesiktning på vårt prio 2 hus.
Vi är mer än nöjda med resultatet och tycker att allt har flytet på bra.
I om att vi har haft mycket nytta av detta forum och att det är Eksjöhus populäraste hus så borde det finnas mycket folk som vill ställa frågor.
Så,fråga på så skall vi göra vårt bästa att svara.
Vad landade hela kalaset på i slutändan? Tillval?JPA666 skrev:Hej!
Jag och frugan har i dagarna haft slutbesiktning på vårt prio 2 hus.
Vi är mer än nöjda med resultatet och tycker att allt har flytet på bra.
I om att vi har haft mycket nytta av detta forum och att det är Eksjöhus populäraste hus så borde det finnas mycket folk som vill ställa frågor.
Så,fråga på så skall vi göra vårt bästa att svara.
Hej!
Ursäkta sent svar.
Vår produktionskalkyl var på 2300000 men den sprack med 30000 pga av bortforsling av schaktmassor.
I 2490000 ingår precis ALLT med alla omkostnader,typ KA,byggel och sådana saker. Där ingår också alla tillval.
Ursäkta sent svar.
Vår produktionskalkyl var på 2300000 men den sprack med 30000 pga av bortforsling av schaktmassor.
I 2490000 ingår precis ALLT med alla omkostnader,typ KA,byggel och sådana saker. Där ingår också alla tillval.
Vi ska också bygga Prio Två i Skåne men är bara i startgroparna.
Vad hamnade byggelen på och vad var det för extra tillval som ni gjorde på el?
Hur lång tid tog det att bygga från det att huset restes till slutbesiktning?
Satt ni upp en vägg mellan hallen och köket?
Så här i efterhand, finns det någonting som ni ångrar att ni inte har gjort som extra tillval?
Vad hamnade byggelen på och vad var det för extra tillval som ni gjorde på el?
Hur lång tid tog det att bygga från det att huset restes till slutbesiktning?
Satt ni upp en vägg mellan hallen och köket?
Så här i efterhand, finns det någonting som ni ångrar att ni inte har gjort som extra tillval?
Hej!CapsLock skrev:Vi ska också bygga Prio Två i Skåne men är bara i startgroparna.
Vad hamnade byggelen på och vad var det för extra tillval som ni gjorde på el?
Hur lång tid tog det att bygga från det att huset restes till slutbesiktning?
Satt ni upp en vägg mellan hallen och köket?
Så här i efterhand, finns det någonting som ni ångrar att ni inte har gjort som extra tillval?
Byggelen slutade på ca 18000 kronor alltsomallt. Då var det med hyra av elskåp samt alla anslutningar.
Vi hade redan el framdraget iom att det stod en sommarstuga på tomten tidigare.
Vi valde till spottar i dom flesta fönstren men missade i fönstret bredvid ytterdörren.
Annars var det mest att vi ändrade lite uttag och strömbrytare.
Vi skippade spottar i vardagsrummet utan vi satte spottar i köket,entrehallen samt båda badrummen.
Spottarna i fönstren kostade 1600 kr styck..
Huset kom 20160901 och vi hade slutbesiktning 20170131.
Vi valde att sätta igen väggen mellan hallen och köket,något som vi absolut inte ångrar.
Skall se om jag lyckas lägga upp lite bilder senare...
J P-A
Klicka här för att svara