Rickard. Rickard.ag skrev:
Nej jag har inget men det löser du enkelt när du väl sitter där.
Börja med att dra ut kappan ungefär 10cm för långt och skär bort fyrkanten som blir över innanför listen och nedanför fotplåten. Efter det är det bara att du testar och vika dig fram tills du blir nöjd, skär där du måste och klistra och ev. Skruva/spika tills du blir nöjd.

Tänk också på att göra klart resten av kappan först innan du ger dig på avsluten så blir det bättre och enklare.
Kappa är faktiskt ett helt nytt begrepp för mig som av någon anledning inte nämns i någon instruktion jag hittat. Med det menas en vertikal remsa (typ 20cm bred kanske?) över trekantsläkten? Med en sådan känns det genast mycket enklare faktiskt!

Rickard.
P Pettttter skrev:
Kappa är faktiskt ett helt nytt begrepp för mig som av någon anledning inte nämns i någon instruktion jag hittat. Med det menas en vertikal remsa (typ 20cm bred kanske?) över trekantsläkten? Med en sådan känns det genast mycket enklare faktiskt!
En kappa är ett fritt begrepp som ofta används för remsor som på något sätt går upp från taket. Har väldigt svårt att tro att mataki har hittat på ett annat namn men jag är inte helt säker.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.