3 909 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Prima tretex innan??
Har dragit bort alla halvlösa lager tapet från tretex-skivorna på vardagsrumsväggen.
Nu ska jag:
* spackla igen de största "hålorna"
* sätta upp easy-cover
* måla
Men, när är det bäst att prima? Innan spacklet eller efter spacklet men innan easy-covern??
(Hade helst satt upp gipsskivor, men det drog med sig så mycket så jag, hmm, hoppade över det)
Nu ska jag:
* spackla igen de största "hålorna"
* sätta upp easy-cover
* måla
Men, när är det bäst att prima? Innan spacklet eller efter spacklet men innan easy-covern??
(Hade helst satt upp gipsskivor, men det drog med sig så mycket så jag, hmm, hoppade över det)
Jag hade primat väggen efter spacklingen. Är inte säker om det behövs över huvud taget. Har du på rikligt med klister ska det inte vara någon fara.
Ska sälv spackla tretex i helgen på några ställen. Jag har dock behållt så mycket av tapeten som möjligt så det ska inte suga allt för mycket vätska får jag hoppas. Lycka till!
Ska sälv spackla tretex i helgen på några ställen. Jag har dock behållt så mycket av tapeten som möjligt så det ska inte suga allt för mycket vätska får jag hoppas. Lycka till!
Treetex är mycket sugande. Innan tapetsering, limstryk (rolla på) gärna två gånger. Går bra med vanligt tapetlim, som man blandar själv. Vill man få det lite kraftigare kan man blanda i en liter vävlim.
Treetex är ett otyg. Har hela kåken med treetex, och bäst resultat blir det som skrivet innan, dra ner så lite som möjligt.
Har grundat med oljefärg, Sigma Renova, Caparols nikotinfärg mm, mm. Samma resultat oavsett. Grunda hellre direkt på gamla tapeten.
Har grundat med oljefärg, Sigma Renova, Caparols nikotinfärg mm, mm. Samma resultat oavsett. Grunda hellre direkt på gamla tapeten.
Nu har jag spacklat den gamla tapeten som sitter på tretex där den var som ojämnast. Sedan satte jag easy cover och ny tapet. Gick alldeles utmärkt och resultate blev över förväntan. Strunta i att prima och krångla med oljefärg etc..
Klicka här för att svara