Byggahus.se

PowerSeries Neo

1. T
    Medlem Nivå 6
    Ja det var ju en del skillnad..blev lite sugen att byta nu

kameradeckarna fungerar de till iphones ? (har inte anslutet till larmcentral)

2. E
    Medlem Nivå 7
  3. I
    Medlem Nivå 1

Ett perfekt hemlarm ?

Vi har länge letat efter ett hemlarm där vi kan kombinera trådbundna sensorer och trådlösa. Har kontaktat många olika larmföretag och chattade med personal från larmhem.se strax innan kl 22:00 och fick veta att dom lanserar Powerseries Neo i början av nästa vecka. Och får vår del känns Neo som ett perfekt hemlarm som vi dessutom via larmhem.se kinde koppla till Falck för 80kr i månaden. Men är där någon som har erfarenhet av detta hemlarm? Tacksam för svar 😄

• Laddar…
  4. B
    Medlem · Nivå 6
    (y)

Finns nog ett antal som väntar på denna lansering! Hade jag köpt larm idag hade det nog blivit en Neo. De trådlösa detektorerna verkar ju vara en variant på de trådlösa till powermasterserien, så där är vi många som kan svara men programmeringen blir ni kanske först att reda ut!

Vore intressant veta sektionstyper och flexibelt svar från larmet; tex en utomhuskamera som tyst sektion med bild till vissa telefoner men inte larmcentral. Larm från källare kanske inte ska dra igång inomhussiren i bostaden och stressa husdjuren men välutomhustutan osv.

5. spinout
    Medlem Nivå 7
    • Laddar…
  6. H
    Medlem Nivå 1
    Till Ida Carlsson.

Vi var med inne på att köpa Powerserien NEO från larmhem.se men fick veta att appen inte riktigt var släppt och valde då att köpa ett annat hemlarm. Även om kanske NEO är ett mycket bättre hemlarm så kanske det är lite väl för mycket pengar, när man som vi fick ett komplett system med IP Kamera och GSM larm i ett.

Tänk på det Ida att NEO är inget larmsystem för nybörjare och kräver en del timmar + support för att allt ska fungera. Men anlitar du installatör är det ju lugnt :)

Ha det fint...

Redigerat av moderator 21 apr 2015 14:55
  7. P
    Medlem Nivå 1
    Fick hem mitt lilla "start kit" med Powerseries Neo i veckan. Känns trevligt och gediget, väldigt likt deras äldre modell. Känns som man skulle läst på lite larmgrunder innan man kommer igång ordentligt.
    Är det någon som sitter på något matnyttigt att läsa på? Och gärna även DSCs mjukvara WebSA.

8. O
    Medlem Nivå 2
    Var in till mina fd kollegor i början av veckan och klämde lite på Neo:n.
    Riktigt fint larm måste jag säga, gediget och logiskt. Hade jag inte investerat sexsiffrigt i min nuvarande anläggning hade jag bytt med detsamma :)

9. spinout
    Medlem Nivå 7
    Lite tråkigt att den saknar uppringning till privattelefon (pip-pip) ljudet. Man måste mao. ha en larmsändare för att koppla till privattelefon.

10. O
    Medlem Nivå 2
    Absolut en nackdel i dagsläget, dock så är jag övertygad om att 3G2080 kommer att få stöd för sms. Sen lanseras ju appen inom kort också.

11. F
    Medlem Nivå 2
  12. O
    Medlem Nivå 2
    Appen är dock inte släppt än så svårt att säga hur den är. Agility-appen t.ex är ju katastrof...

13. F
    Medlem Nivå 2
    Helt riktigt, jag håller på beställarfingret lite till. Behöver inte skaffa förens i höst eg.

Tycker det är väldigt lite info ute, finns några reklamklipp på tuben men de är ca 1 år gamla.

Dock är det inte smart att satsa på ett gammalt system när detta står för dörren och verkar kunna fylla grundkraven.

Amerikanarna verkar vara helt tossiga i central monitoring, kanske därför det är rätt lite fokus på oss gör det självare

14. E
    Medlem Nivå 7
    Någon som handlar/at från USA och funderat kring mitt inlägg #32 ovan?

15. F
    Medlem Nivå 2
    Tror inte du behöver oroa dig över att pts ska få in din larmfrekvens 😉

Så långt går det inte.