K
Cofftech skrev:
Fast.. haha vad är skillnaden mellan 005/006 ? :D
låt säga att inpasseringstid är 30 sekunder. Då har ju tjuven 30 sek på sig att sprigna runt innan sirenerna går.. ?
005 startar inte inpasseringstiden.

Endast fördröjda sektioner (001, 002, 006) startar inpasseringstiden. Passerektioner (005, 004) respekterar redan startad inpasseringstid. Men ja om en fördömd sektion tex. 001 eller 006 utlöser först kan det springas runt tills inpasseringstiden går ut eller vederbörande utlöser en 009:a till exempel. Bland annat därav ska centralenheten vara skyddad med en direktlarmad sektion och inte i anslutning till dörren till exempel.

Redigerat:
NEO GO APPEN, när jag har ett utlöst larm, så får jag inte informationen om detta via "Push" i appen utan jag får bara ett sms att larm har utlösts..det händer ingentingfrån appen, om jag inte öppnar appen manuellt läser notifications. Jag har en iphone 5s, fungerar det anorlunda för någon annan ?

K
Jag får pushmeddelanden i min app på Iphone 5s.

Jag hörde att man måste få till/från rapport via push. Att det inte går att stänga av. Är det så?

kva skrev:
Jag får pushmeddelanden i min app på Iphone 5s.
Är det någon speciell inställning då eller?
Jag vill nämligen både ha sms och push i telefonen, alltid om larm har utlösts

K
Det går att stänga av notifieringar helt och hållet. Det är allt eller inget och jag skulle gärna slippa få notiser om förbikoppling.
Jag hoppas på förbättringar så att säga.

Okej, jag har gärna mer notiser än ingenting alls. appen är helt knäpptyst, trots att notifieringar är aktiverade i Appen och telefonen. Det är bara om jag öppnar appen manuellt så att säga som jag får meddelandet..

K
Har du slagit på notifiering för anläggningen i appen och kan se den. Då har jag inga idéer förutom att att installera om appen eller nått. Jag kan tillägga att jag har inte appen konfigurerad för SMS utan den är endast IP.

kva skrev:
Har du slagit på notifiering för anläggningen i appen och kan se den. Då har jag inga idéer förutom att att installera om appen eller nått. Jag kan tillägga att jag har inte appen konfigurerad för SMS utan den är endast IP.
Jag löste det, avinstallerade appen, starta om telefonen. och Vips så funka det, både push och sms anländer !

Hej!
Jag har läst och läst men inte kommit fram till något svar.
Går det att kombinera NEO från USA med lokala grejer?
Tänker mest på att köpa HS2064 i staterna men manöverpanel mm i sverige. Går det att få ihop eller är det bara handla hemma?

K
Det är de trådlösa frekvenserna som skiljer. Så svaret på frågan är "det beror på".

K
Det blir inte heller många kronor billigare efter att tull och frakt tagit sitt.
Värt att tänka på är också att du inte får en 230v trafo med i paketet från staterna.

• Gilla
Klakorp
  • Laddar…
Tack för input!

kva skrev:
Det blir inte heller många kronor billigare efter att tull och frakt tagit sitt.
Värt att tänka på är också att du inte får en 230v trafo med i paketet från staterna.
För skoj skull ska vi räkna på det? jag köpte allt mitt i USA och har inte direkt räknat igenom vad det kostat än men kan tänka mig göra det om intresse finns.

Korrekt att man inte får med trafo och rätt storlek på lådan så det får man skaffa i Sverige.

Jag och en kompis har suttit och jämfört hans inköpspriser på vissa komponenter som tex säg PIR sensor och jag har kollat på USA priserna, det har alltid varit fördelaktigt att köpa i USA även när vi jämfört rabatterade inköpspriser i Sve. och då jobbar han på en av sveriges största EL företag så deras rabatter borde vara bra.

Men det skulle vara intressant att göra en riktigt genomräkning på det hela, dock har jag mycket att göra med nybyggt hus så det får bli när jag får en stund över och om intresse här finns.

• Gilla
D_a_g_g och 1 till
  • Laddar…
Vad köpte du för version? HSxxxx
Kan tänka mig att göra en tabell med grejer så kan man fylla på med priser.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.