4 911 läst ·
16 svar
5k läst
16 svar
powermaster-10
Sida 1 av 2
hej jag har tagit över ett larm efter min far och tänkte installera det i ett garage men stöter på problem omgående som jag hade lite på känn eftersom jag inte har några koder till larmet
så som jag har förstått det så skall det finnas en användare kod 4 siffror som jag inte har
är det kört eller finns det nått sett att gå runt det?
hade hoppats på en lätt lösning som en liten återställningsknapp
så som jag har förstått det så skall det finnas en användare kod 4 siffror som jag inte har
är det kört eller finns det nått sett att gå runt det?
hade hoppats på en lätt lösning som en liten återställningsknapp
Det kan finnas flera användarkoder, en masterkod och så en installatörskod.
Fabriksåterställning kan göras i meny men då måste man "loggat in" med masterkoden...
Om larmet är köpt (dyrt) av en svensk firma borde dom ha installatörskoden.
Har larmet varit kopplat till larmcentral?
Via GSM är väl standard. IP modulen är lite dyr.
Om du inte är rädd att utlösa sabotagelarmet så kan du öppna lådan och göra en hårdvarureset
http://www.effektlarm.se/uploaded_files/PowerMaster10.pdf?v20170421213001
http://www.doorsafe.se/files/Install_manual_PowerMaster-10.pdf
Fabriksåterställning kan göras i meny men då måste man "loggat in" med masterkoden...
Om larmet är köpt (dyrt) av en svensk firma borde dom ha installatörskoden.
Har larmet varit kopplat till larmcentral?
Via GSM är väl standard. IP modulen är lite dyr.
Om du inte är rädd att utlösa sabotagelarmet så kan du öppna lådan och göra en hårdvarureset
http://www.effektlarm.se/uploaded_files/PowerMaster10.pdf?v20170421213001
http://www.doorsafe.se/files/Install_manual_PowerMaster-10.pdf
det är köpt av svensk firma men har dom användar koden? för det är väll den jag måste ha för att komma åt nått i boxen?
ja den har vart uppkopplad för 2 år sen
sitter gsm kort i den
gör gärna en hårdvarureset men hur gör jag? googlar massa hittar inget om det
hittar massa om powermax larm
hjääälp tack
sitter gsm kort i den
hjääälp tack
Nej dom har föstås inte användarkoden.N nicke129 skrev:det är köpt av svensk firma men har dom användar koden? för det är väll den jag måste ha för att komma åt nått i boxen?
sitter gsm kort i den
hjääälp tack![]()
Det ska finnas en installatörskod om kunden tabbar sig...kan larmfirman reda upp det, installera fler tillbehör etc.
Har man köpt det på internet/postorder gäller väl default-kodenrna om man inte ändrat dom. se PM
Installerat av firma?
Redigerat:
Hur gick det?
Funkade min instruktion enl PM?
Är du master och installatör av PowerMaster larmet nu?
Funkade min instruktion enl PM?
Är du master och installatör av PowerMaster larmet nu?
Kul att du fick igång larmet.
Får önska dig välkommen till forumet oxå
Får önska dig välkommen till forumet oxå
idag e det inte en lika glad amatör längre...nått jätte konstigt har inträffat enligt mig då...
igår programerade jag nya koder å allt funkade perfekt å idag så körde jag igång larmet allt funkade å när jag håller på preces instalerat mina deckare å rök larm så går jag ur menyerna så jag måste använda koder igen å då!!!! inga av min koder funkar som jag fixade igår
ok tänker jag jag gör väll om proceduern som jag gjorde men funkar inte går inte å resetta
fattar noll...
men klart e ju amatör med du pratade igår om å mäta på rst å def kontakterna har mätare men ingen aning hur jag ska mäta å varför...
eller så har jag sabbat den
aja nån ide?
igår programerade jag nya koder å allt funkade perfekt å idag så körde jag igång larmet allt funkade å när jag håller på preces instalerat mina deckare å rök larm så går jag ur menyerna så jag måste använda koder igen å då!!!! inga av min koder funkar som jag fixade igår
ok tänker jag jag gör väll om proceduern som jag gjorde men funkar inte går inte å resetta
fattar noll...
men klart e ju amatör med du pratade igår om å mäta på rst å def kontakterna har mätare men ingen aning hur jag ska mäta å varför...
eller så har jag sabbat den
aja nån ide?
Låter märkligt.
Hur mår batteriet? Håller det 4.8V?
Kanske urladdat om larmet varit avstängt en längre tid?
Går det att ställa klockan så den går rätt?
Du kanske lyckats programmera nån ogiltig kod? 0000?
Installatörskoden får inte vara samma som någon användarkod.
Hur mår batteriet? Håller det 4.8V?
Kanske urladdat om larmet varit avstängt en längre tid?
Går det att ställa klockan så den går rätt?
Du kanske lyckats programmera nån ogiltig kod? 0000?
Installatörskoden får inte vara samma som någon användarkod.
kan inte tänka mig att det beror på nått av det du skriver spelar det nån roll om batteriet e dåligt den sparar väll koder endå? klockan har jag inte kommit till än bra att du nämnde den det ska man ju gör med det jag väntar på nu e å installera sim kort
men håller med om att det e märkligt om inte jätte...
men håller med om att det e märkligt om inte jätte...
Nej, batteriet ska väl inte behövas. Hela factory-reset proceduren finns ju där för att koderna lagras permanent.
Då återstår väl bara att du inte lyckats "spara" koderna ordentligt.
Har du följt proceduren enligt manualen i detalj. kan ju vara nått att man måste trycka hänglås isf pil tex, spånar bara. jag har inte bytt koder på mitt larm.
Då återstår väl bara att du inte lyckats "spara" koderna ordentligt.
Har du följt proceduren enligt manualen i detalj. kan ju vara nått att man måste trycka hänglås isf pil tex, spånar bara. jag har inte bytt koder på mitt larm.
njae hittar inget om sånt bara att trycka ok och en glad melodi ska spelas så e det klart aja får se om det händer igen
passa på att fråga det här larmet har ju vart uppmonterat i jag gissar stort 4 år å legat i påse i 2 så säg 6 år tänker på batterierna borde man byta dom?
sen så ska jag ju få det att fungera med sim kort nått att tänka på? finns det nån app man kan använda som funkar?
har ett kontant kort som jag tänkt använda...
passa på att fråga det här larmet har ju vart uppmonterat i jag gissar stort 4 år å legat i påse i 2 så säg 6 år tänker på batterierna borde man byta dom?
sen så ska jag ju få det att fungera med sim kort nått att tänka på? finns det nån app man kan använda som funkar?
har ett kontant kort som jag tänkt använda...
Mitt larm är kopplat till larmcentral via GSM.
Utan fria utryckningar är det inte så dyrt. Mobilapppen konfigureras med ip nummer och ett id nummer så det finns någon server.
Om man tex köper larmet på www.protexus.se så ingår "ViewSonic go" tjänsten för Mobilapppen.
Men du har inga uppgifter om vart larmet köptes, loginuppgifter etc?
Batterierna för sensorerna ska väl hålla upp till 8 år
Centralens batteri ska vara ett NiMH så det kanske funkar, men urladdat i 2 år.., du får väl se om det laddar upp sig...
Utan fria utryckningar är det inte så dyrt. Mobilapppen konfigureras med ip nummer och ett id nummer så det finns någon server.
Om man tex köper larmet på www.protexus.se så ingår "ViewSonic go" tjänsten för Mobilapppen.
Men du har inga uppgifter om vart larmet köptes, loginuppgifter etc?
Batterierna för sensorerna ska väl hålla upp till 8 år
Centralens batteri ska vara ett NiMH så det kanske funkar, men urladdat i 2 år.., du får väl se om det laddar upp sig...
hej igen
har massa problem med å få sim kortet att fungera som det ska.. vet inte hur insatt du e just i den biten... det funkar så långt att larmet skickar massa konstiga medelanden står typ LOCE960#mobil nr och sen olika 501 eller 003 ja å sånt den skickar även text som
powermaster 10
zone 03
egen 1
larmat
å vad jag förstår det som så kan jag ta emot när larm går å sånt men får 4 olika sms typ först massa av dom där loce å sen 1 med text
kan dock inte skicka koder för det ska ju gå att skicka komandon
allt detta kan bero på att det e nått med som kortet tycker larmet
den säger att sim inte e identifierat
för gprs funkar väll inte eller e det de det gör hehe aja nu sitter larmet på platts iallafall å jag kommer få reda på om larmet går så så långt e jag nöjd
powermaster 10
zone 03
egen 1
larmat
å vad jag förstår det som så kan jag ta emot när larm går å sånt men får 4 olika sms typ först massa av dom där loce å sen 1 med text
kan dock inte skicka koder för det ska ju gå att skicka komandon
allt detta kan bero på att det e nått med som kortet tycker larmet
för gprs funkar väll inte eller e det de det gör hehe aja nu sitter larmet på platts iallafall å jag kommer få reda på om larmet går så så långt e jag nöjd