Hej,
Jag är lite bekymrad över vårt badrum. Det är en försäkringsskada och vårt försäkringsbolag har utsett entreprenör. Försäkringsbolaget betalar det mesta av entreprenaden. Vi har avtal med entreprenören och denne skall följa diverse branchregler. Vi har bekostat en oberoende besiktningsman.

Vad händer om badrummet döms ut på slutbesiktningen och inte blir godkänt?

Någon som varit med om det?

Ingen som har någon ide om vad som händer?

Försäkringsbolaget har ju utsett entreprenör men vi har avtalet med denne.Jag antar att vi kan vägra betala vår del eftersom badrummet inte är klart. Om felen är a vkaraktären riv och gör om så antar jag att det lär bli ett par överbesiktningar att vänta.....

Då ska ni ha kontakt med försäkringsbolaget och begära att ersättning ej utbetalas med stöd ifrån eran besiktning.

Generellt skulle ni ha valt att få med i skaderegleringen att ni äger entreprenaden och skriver avtal med entreprenör och därmed även fakturerar ni gentemot försäkringsbolaget och att direktreglering ej skall förekomma i denna skada.

Fast de tverkar redan skett tyvärr. Alstså att de trots att vi int eville har de betalat med motiveringen att de som de "anser vara färdigställt" är när entrreprenören anser sig klar. De kräver ingen besiktning och att vi gjort en är helt och hållet vårat val. Det styr inte deras hantering.

Typ.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.