382 759 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Schenker är ju roliga... Fick ett sms idag att ett paket skulle levereras imorgon mellan 7-16 och jag skulle skicka ok om det var ok eller a: lev onsdag b: lev torsdag ( samma tider) eller c: hämtar själv på terminalen
Terminalen ligger 15 mil bort
Ringde och frågade om dom skämtade, då snävade hon ihop tiden till mellan 9 och 14, lika illa det när man jobbar 4mil bort.
Slutade med att hon mailade en fullmakt att dom fick ställa av godset utan att jag tar emot, men då avsäger dom sig allt ansvar
Ringde och frågade om dom skämtade, då snävade hon ihop tiden till mellan 9 och 14, lika illa det när man jobbar 4mil bort.
Slutade med att hon mailade en fullmakt att dom fick ställa av godset utan att jag tar emot, men då avsäger dom sig allt ansvar
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Be dem leverera till jobbet och säg att portkoden är mellan 0000 och 9999. Eventuellt ger du dem bara postnumret, adress känns lite för specifikt 
Jag skulle få en sändning idag, 7-16. Sen sa de 7-11. Ringde vid 12 och då sa de att de inte kunde se att leveransen var skickad från terminalen, som ligger 45 km bort. Än finns det lite hopp.nino skrev:
Schenker är ju roliga... Fick ett sms idag att ett paket skulle levereras imorgon mellan 7-16 och jag skulle skicka ok om det var ok eller a: lev onsdag b: lev torsdag ( samma tider) eller c: hämtar själv på terminalen
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
Vissa PostNord-försändelser kan man nu i appen välja hur det ska levereras.
FlexChange kallar de visst tjänsten.
Fick besked i appen om att ett paket nu var på närmaste terminal.
Fick då valet att hämta ut på terminalen, få det hemlevererat eller inlämnat hos ett ombud för uthämtning. De två sista alternativen innebar 1-2 dagars fördröjning så jag valde att hämta ut på terminal då det ändå var nära mitt jobb.
Perfekt och bra service, alla paket borde komma med det valet.
FlexChange kallar de visst tjänsten.
Fick besked i appen om att ett paket nu var på närmaste terminal.
Fick då valet att hämta ut på terminalen, få det hemlevererat eller inlämnat hos ett ombud för uthämtning. De två sista alternativen innebar 1-2 dagars fördröjning så jag valde att hämta ut på terminal då det ändå var nära mitt jobb.
Perfekt och bra service, alla paket borde komma med det valet.
Jag fick också använda den funktionen förra veckan, smart tjänst helt klart! inte för att paketet kommit fram ännu... Varit helt tyst... Fick även "heads up" epost om "Pall till dig" men ingen mer info om den heller...
Ibland blir det tokigt, som vid utebliven leverans. De löste det till slut med leverans 19.30.
Moderator
· Stockholm
· 57 857 inlägg
För oss som inte har prenumeration: https://dognews.se/2018/08/12/postn...ut-ett-paket-med-id-handling-och-underskrift/

@mexitegel måste vara prenumerant för att läsa.
Men enligt bla Aftonbladet så följde inte ombudet reglerna,
”Enligt Postnords presstalesperson, Henrik Ishihara, har detta inte gått rätt till.
– Det är bara fysiska och juridiska personer som får skriva under vid uthämtning av försändelser. Vi kommer att närmare titta på det här nästa vecka. Mig veterligen har vi inte varit med om något liknande förut.”
Men enligt bla Aftonbladet så följde inte ombudet reglerna,
”Enligt Postnords presstalesperson, Henrik Ishihara, har detta inte gått rätt till.
– Det är bara fysiska och juridiska personer som får skriva under vid uthämtning av försändelser. Vi kommer att närmare titta på det här nästa vecka. Mig veterligen har vi inte varit med om något liknande förut.”