382 759 läst ·
2 273 svar
383k läst
2,3k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Hade beställt reservdelar från en ort ca 45 min bilfärd härifrån. När det gått två dagar börjar jag efterlysa försändelsen hos Postnord. Då hävdar de att det inte gick att leverera och att paketet gått till utlämningställe samt att avi skickats ut. Har inte fått någon avi.
Åker till utlämningstället men de har inte fått in paketet.
Söker paketet online på kvällen. Då har det gått tillbaks till sorteringsterminalen 15 mil härifrån.
Hade jag vetat detta, så hade jag fan åkt och hämtat grejerna själv
.
Hade för ett par veckor sedan en annan försändelse som de slarvade bort totalt. Den har aldrig dykt upp...
Hur svårt kan det vara att transportera ett paket från A till B?
Postnord =
Åker till utlämningstället men de har inte fått in paketet.
Söker paketet online på kvällen. Då har det gått tillbaks till sorteringsterminalen 15 mil härifrån.
Hade jag vetat detta, så hade jag fan åkt och hämtat grejerna själv
Hade för ett par veckor sedan en annan försändelse som de slarvade bort totalt. Den har aldrig dykt upp...
Hur svårt kan det vara att transportera ett paket från A till B?
Postnord =
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Skulle få två leveranser idag, den första var speglar och de ringde att de inte körde ut det då det var glaskross i paketet ( var nog inte posten). Sen skulle jag få ett postpaket utkört också, det står på nätet att det kan vara försenat, det lastades på utkörning sviken i morse, så antar det kan betyda typ motorhaveri, dikeskörning etc.
Verkar inte ha någon vidare tur med leveranser idag.
Verkar inte ha någon vidare tur med leveranser idag.
PostNord........
Beställt saker som tyvärr skall levereras med postnordshempaket. Hade jag vetat det hade jag valt ett annat ställe att köpa på.
Iaf det ser bra ut till en början, men sen fastnar paketet på en sorterings/omlastningstation i över ett dygn så jag ringer och frågar vad som händer. Tonen ändras på andra sida till extremt trevlig, då vet man att något är fel. Så det blir till att efterlysa paketet då det har försvunnit.. något som såg ut att komma med bra marginal innan jul blir nog levererat någon gång efter jul.
Beställt saker som tyvärr skall levereras med postnordshempaket. Hade jag vetat det hade jag valt ett annat ställe att köpa på.
Iaf det ser bra ut till en början, men sen fastnar paketet på en sorterings/omlastningstation i över ett dygn så jag ringer och frågar vad som händer. Tonen ändras på andra sida till extremt trevlig, då vet man att något är fel. Så det blir till att efterlysa paketet då det har försvunnit.. något som såg ut att komma med bra marginal innan jul blir nog levererat någon gång efter jul.
Självbyggare
· SE4
· 3 301 inlägg
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 168 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 168 inlägg
Läs gärna artikeln där det påpekas att den artikeln bygger på ett missförstånd.
Brevbärarna kommer att jobba den 23:e OM de ligger efter och inte har hunnit med allt som skall delas ut den 22:a.F fredl skrev:
Så gissningsvis bör det även gälla för paketleveranser till ombuden. Antagligen är det väl sagt så för att "motivera" personalen lite extra inför dagens arbete
Hade 2 rekommenderade brev som skulle hämtas ut senast 5:e Januari.
Är hos mitt utlämningsställe den 30:e December.
"Nej de här försändelserna har vi skickat tillbaka, du får reklamera hos Postnord".
Och där fanns inget att göra, utan att be avsändaren reklamera tjänsten till Postnord.
Detta är då två försändelser från Kina som kostar kanske 20 kr per paket, så inget jag kommer lägga ner någon energi på.
Är hos mitt utlämningsställe den 30:e December.
"Nej de här försändelserna har vi skickat tillbaka, du får reklamera hos Postnord".
Och där fanns inget att göra, utan att be avsändaren reklamera tjänsten till Postnord.
Detta är då två försändelser från Kina som kostar kanske 20 kr per paket, så inget jag kommer lägga ner någon energi på.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 168 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 168 inlägg
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1Qyo6/fick-ingen-post-pa-en-manad--rasar-mot-postnord
Jag är inte drabbad men det behövs bytas personal på postnord
Jag är inte drabbad men det behövs bytas personal på postnord
Att man blir utan post om man har fullt med snö framför lådorna år förstås helt förståeligt. Att de däremot skulle försvinna ifrån PostNords adressregister låter jättekonstigt. Någon form av kommunikationsmiss på hög nivåhsd skrev:
Gällande personal är det främst högt upp i leden folk behöver bytas ut