3 000 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
"Portfölj" Nya avtal från de stora bolagen
Hej.
Har blivit helt uppringd sista veckorna av de stora etablerade bolagen. Fortum, Vattenfall, E.on, Storuman, Skellefteå mm.
De har olika som de kallar pott eller portfölj och det som varit mest aktuella är Fortums "Rörlig Portfölj Obunden Månads"
Vi gick igenom lite historik och det är ju lockande.
Det ser verkligen ut att stämma med siffrorna de säger. Skulle blivit billigare med dem.
I september hade jag fått betala 9öre plus moms med Fortum och jämfört med vanliga rörliga september månadsspot 16,32 öre (och ett par påslag) ca 25 öre plus moms för de flesta månadsrörliga
De hävdar att portfölj alltid kommer bli billigare då jag får del av skillnaden de handlar med.
Är alltid skeptisk över försäljare men Fortum är ju inga nya aktörer och ingen bindningstid eller påslag eller månadsavgifter är ju trygghet.
Funderar om det är något man ska testa.
Någon som vet mer och har detta?
Har blivit helt uppringd sista veckorna av de stora etablerade bolagen. Fortum, Vattenfall, E.on, Storuman, Skellefteå mm.
De har olika som de kallar pott eller portfölj och det som varit mest aktuella är Fortums "Rörlig Portfölj Obunden Månads"
Vi gick igenom lite historik och det är ju lockande.
Det ser verkligen ut att stämma med siffrorna de säger. Skulle blivit billigare med dem.
I september hade jag fått betala 9öre plus moms med Fortum och jämfört med vanliga rörliga september månadsspot 16,32 öre (och ett par påslag) ca 25 öre plus moms för de flesta månadsrörliga
De hävdar att portfölj alltid kommer bli billigare då jag får del av skillnaden de handlar med.
Är alltid skeptisk över försäljare men Fortum är ju inga nya aktörer och ingen bindningstid eller påslag eller månadsavgifter är ju trygghet.
Funderar om det är något man ska testa.
Någon som vet mer och har detta?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 726 inlägg
Är något för bra för att vara sant så är det oftast det också 🤔
Kan erbjudas till alla med organisationsnummer.D Dilato skrev:
Jag sa att elen är helt privat och jag har ett abonnemang på hela fastigheten.
I deklarationen sätter jag av en liten schablon som motsvarar det jag använder i verksamheten.
Men eftersom jag har en verksamhet på mig om än hur liten del den är så kan jag ha den typen av abonnemang.
Om du som privatperson står på elnätet idag kan du inte byta elhandel till att stå på företaget utan att också byta elnät till företag. Om du köper tjänsten som företag saknar du ångerrätt och en del annat som är värt mer än att tjäna ett par öre/kWh på elhandel.
Klicka här för att svara