Vit plug-in dimmer med ratt för justering av ljusstyrka och en europlugg, betygsatt 4.3 av 5 stjärnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
LED-dimmer med justeringsknappar och en fjärrkontroll med flera knappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en eltransformator med tekniska specifikationer och anslutna kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej!Jag köpte en neonskylt med led-slinga. Skenet är så starkt att jag knappt kan ha på den, så jag hörde av mig till bolaget jag köpte den av och de sa att man kan köpa en dimmer till den. När jag frågar om man kan ha en portable dimmer så säger de nej att det måste vara en som bara de har. Blir lite skeptiskt och det känns som att de vill sälja på mig deras produkter.

Ni som är proffs inom området funkar en vanliga portable dimmer? Eller måste jag köpa något annat.

Bild 1. Dimmer jag tänkte köpa

Bild 2. Den fabriken säger man måste ha.

Bild 3. En sorts transformator/strömuttag från neonskylten jag köpt.

Tacksam för svar
 
Tack för snabbt svar. Är det svårt för mig att koppla in denna? Jag har aldrig gjort något med el förutom att koppla Ikeas ström koppling till lampa. Jag ärr verkligen amatör och el skrämmer mig lite.


E etompau skrev:
Dimmer på bild 1 lär inte fungera.
Du behöver dimma LED-slingan på nätdelens sekundärsida (- V/+V), antingen med dimmern som du har fått tips om eller något liknande.

Ett exempel på en dimmer, dock utan fjärrkontroll:
[länk]

Den finns från många olika leverantörer.
 
Bild 1, den kommer inte att fungera.
Varför inte köpa dimmern som leverantören rekommenderar? Verkar absolut enklast.
 
Dessutom är ledlisten i två färger och inte en om det är någon skillnad

E etompau skrev:
Dimmer på bild 1 lär inte fungera.
Du behöver dimma LED-slingan på nätdelens sekundärsida (- V/+V), antingen med dimmern som du har fått tips om eller något liknande.

Ett exempel på en dimmer, dock utan fjärrkontroll:
[länk]

Den finns från många olika leverantörer.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Bild 1, den kommer inte att fungera.
Varför inte köpa dimmern som leverantören rekommenderar? Verkar absolut enklast.
Den är från kina så de vill ha 500kr + skatten så det blir dyrt. Därför kollar jag alternativen här
 
Z zaniii skrev:
Tack för snabbt svar. Är det svårt för mig att koppla in denna? Jag har aldrig gjort något med el förutom att koppla Ikeas ström koppling till lampa. Jag ärr verkligen amatör och el skrämmer mig lite.
Har du tummen mitt i handen och är totalt okunnig så kanske ta hjälp av någon som kan.
Svårt är det inte skulle jag säga. Har du kopplat det som syns på dina bilder bör du kunna klara det.

Två ledare från nätdel till dimmern och sedan anslut LED-slingan till dimmern. Iakttag polariteten.
 
E etompau skrev:
Har du tummen mitt i handen och är totalt okunnig så kanske ta hjälp av någon som kan.
Svårt är det inte skulle jag säga. Har du kopplat det som syns på dina bilder bör du kunna klara det.

Den kom som på bilden.

Två ledare från nätdel till dimmern och sedan anslut LED-slingan till dimmern. Iakttag polariteten.
 
produkten du länka till, funkar den för led med fler än en färg?


E etompau skrev:
Har du tummen mitt i handen och är totalt okunnig så kanske ta hjälp av någon som kan.
Svårt är det inte skulle jag säga. Har du kopplat det som syns på dina bilder bör du kunna klara det.

Två ledare från nätdel till dimmern och sedan anslut LED-slingan till dimmern. Iakttag polariteten.
 
Är det flera färger i skylten som man kan tända oberoende av varandra?
Som det ser ut att vara kopplat på din bild på nätdelen är de tända samtidigt (eftersom det är 2 trådar från skylten till nätdelen). Isåfall fungerar dimmern som länkats.

Lägg upp en bild på skylten med så blir det ännu lättare att hjälpa :)
 
Z zaniii skrev:
produkten du länka till, funkar den för led med fler än en färg?
Den dimmar hela slinga lika mycket, alltså ej individuell dimning av de olika färgerna.
Samma sak gäller för den du visade på bild 2.
 
Det tänds samtidigt. Här är en bild:)

e02jr e02jr skrev:
Är det flera färger i skylten som man kan tända oberoende av varandra?
Som det ser ut att vara kopplat på din bild på nätdelen är de tända samtidigt (eftersom det är 2 trådar från skylten till nätdelen). Isåfall fungerar dimmern som länkats.

Lägg upp en bild på skylten med så blir det ännu lättare att hjälpa :)
 
  • Neonskylt med kontur av en flaska och ett cocktailglas, texten "Cocktails" undertill i rosa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppskattar era svar. Tack så hemskt mycket.

Beställer den du länka till nu.
 
Nätdelen du har går att ställa ner till runt 10V, kanske inte räcker men värt att prova.
 
  • Gilla
e02jr
  • Laddar…
alm82 Andreas La Motte skrev:
Nätdelen du har går att ställa ner till runt 10V, kanske inte räcker men värt att prova.

Kan testa. Hur gör jag? Kan du visa med att markera i bilden kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.