Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ni som är proffs inom området funkar en vanliga portable dimmer? Eller måste jag köpa något annat.
Bild 1. Dimmer jag tänkte köpa
Bild 2. Den fabriken säger man måste ha.
Bild 3. En sorts transformator/strömuttag från neonskylten jag köpt.
Tacksam för svar
Dimmer på bild 1 lär inte fungera.
Du behöver dimma LED-slingan på nätdelens sekundärsida (- V/+V), antingen med dimmern som du har fått tips om eller något liknande.
Ett exempel på en dimmer, dock utan fjärrkontroll:
https://ledmegastore.se/12v/1922-12...MI4snLgKzg9AIVDZ53Ch1lIQtaEAQYASABEgLLHvD_BwE
Den finns från många olika leverantörer.
Du behöver dimma LED-slingan på nätdelens sekundärsida (- V/+V), antingen med dimmern som du har fått tips om eller något liknande.
Ett exempel på en dimmer, dock utan fjärrkontroll:
https://ledmegastore.se/12v/1922-12...MI4snLgKzg9AIVDZ53Ch1lIQtaEAQYASABEgLLHvD_BwE
Den finns från många olika leverantörer.
Tack för snabbt svar. Är det svårt för mig att koppla in denna? Jag har aldrig gjort något med el förutom att koppla Ikeas ström koppling till lampa. Jag ärr verkligen amatör och el skrämmer mig lite.
E etompau skrev:
Bild 1, den kommer inte att fungera.
Varför inte köpa dimmern som leverantören rekommenderar? Verkar absolut enklast.
Varför inte köpa dimmern som leverantören rekommenderar? Verkar absolut enklast.
Dessutom är ledlisten i två färger och inte en om det är någon skillnad
E etompau skrev:
Har du tummen mitt i handen och är totalt okunnig så kanske ta hjälp av någon som kan.Z zaniii skrev:
Svårt är det inte skulle jag säga. Har du kopplat det som syns på dina bilder bör du kunna klara det.
Två ledare från nätdel till dimmern och sedan anslut LED-slingan till dimmern. Iakttag polariteten.
E etompau skrev:Har du tummen mitt i handen och är totalt okunnig så kanske ta hjälp av någon som kan.
Svårt är det inte skulle jag säga. Har du kopplat det som syns på dina bilder bör du kunna klara det.
Den kom som på bilden.
Två ledare från nätdel till dimmern och sedan anslut LED-slingan till dimmern. Iakttag polariteten.
produkten du länka till, funkar den för led med fler än en färg?
E etompau skrev:
Är det flera färger i skylten som man kan tända oberoende av varandra?
Som det ser ut att vara kopplat på din bild på nätdelen är de tända samtidigt (eftersom det är 2 trådar från skylten till nätdelen). Isåfall fungerar dimmern som länkats.
Lägg upp en bild på skylten med så blir det ännu lättare att hjälpa
Som det ser ut att vara kopplat på din bild på nätdelen är de tända samtidigt (eftersom det är 2 trådar från skylten till nätdelen). Isåfall fungerar dimmern som länkats.
Lägg upp en bild på skylten med så blir det ännu lättare att hjälpa
Det tänds samtidigt. Här är en bild
e02jr skrev:
Är det flera färger i skylten som man kan tända oberoende av varandra?
Som det ser ut att vara kopplat på din bild på nätdelen är de tända samtidigt (eftersom det är 2 trådar från skylten till nätdelen). Isåfall fungerar dimmern som länkats.
Lägg upp en bild på skylten med så blir det ännu lättare att hjälpa![]()

