30 014 läst ·
39 svar
30k läst
39 svar
Portabel AC sommaren 2015
Tack för ett konstruktivt inlägg efter våra "påhopp"!Tanax skrev:
Jag köper många av dina argument och naturligtvis är det upp till var och en vad man vill lägga pengarna på. Att jag nämner placeboeffekt beror på att jag har så extremt svårt att förstå varför denna fläkt skulle kyla så mycket bättre än mer "normalt" prissatta produkter, Men som du säger, jag har inte provat.
Den kyler säkert inte bättre, det har jag svårt att tro, däremot kanske den kyler mer effektivt och till en tystare ljudnivå. Vi hade en vanlig tornfläkt hos mamma när jag fortfarande bodde där, som hon har kvar, och den låter faktiskt mycket mer och blåser inte lika mycket (gentemot ljudnivån).Alfredo skrev:Tack för ett konstruktivt inlägg efter våra "påhopp"!
Jag köper många av dina argument och naturligtvis är det upp till var och en vad man vill lägga pengarna på. Att jag nämner placeboeffekt beror på att jag har så extremt svårt att förstå varför denna fläkt skulle kyla så mycket bättre än mer "normalt" prissatta produkter, Men som du säger, jag har inte provat.![]()
Dessutom blåste max-nivån på den fläkten inte alls lika mycket som max-nivån på Dyson-fläkten. Givetvis låter Dyson-fläkten rätt mycket på nivå 10 men om man är i behov av lite snabb kyla så är det utmärkt, så kan man sänka nivån sen efter ett tag och få en bättre ljudnivå.
Men dessa "Air Multiplier" och allt sånt är nog mest säljsnack för att det ska låta "ballt" (eller nåt)
När jag köper någon omotiverat dyr pryl jag inte behöver till mig själv brukar jag alltid fråga mig själv: Vill jag ha den här? Älskar jag mig själv? Förtjänar jag verkligen den här?
Svaret brukar, av någon anledning, alltid bli JA. Och sen kan jag köpa saken med gott samvete.
Svaret brukar, av någon anledning, alltid bli JA. Och sen kan jag köpa saken med gott samvete.
Fast det måste räcka att kyla ner rummet innan ni ska sova? Solen steker ju inte på under natten? Tempen ute är väll inte så hög under natten? Det skulle väll vara om man sover på dagen då....Krille4 skrev:
Beroende på vilka material huset består av, hur tjocka väggarna är, hur underlaget (marken) under huset är osv, så kan det lagras ganska mycket värme under dagtid, som sen kan stråla in i rummen hela natten lång. Vi har just det problemet i flerbostadshuset jag bor i, när det är lite extra varmt ute. Jag har haft AC igång under kvällen och kylt ned rummet till säg 23 grader. Vid läggdags stänger jag av AC, och sen kan jag vakna 5 på morgonen helt svettig, och se att termometern visar på 28 grader.Ramnemark skrev:
Ang Dyson fläkten. Kyler den ner luften med sin avancerade air-multiplier teknologi eller skickar den runt luften på ett smartare sätt?
Läser följande uttalande på Pixmanias hemsida: "Med fläkten AM06 från Dyson har du alltid fräsch luft hemma!"
Läser följande uttalande på Pixmanias hemsida: "Med fläkten AM06 från Dyson har du alltid fräsch luft hemma!"
Det skickar runt luften på ett smartare sätt. Jag läste lite mera angående "air-multiplier" och det verkar som så att luften runt om fläkten liksom "följer med" den luften som fläkten själv skickar ut pga hur fysiken fungerar, man får alltså lite extra luft på köpet vilket är anledningen att den kallas multiplier.Mikael_Swe skrev:
Men nej, någon avkylning har den ej, det är ingen AC, det är en "vanlig" fläkt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden