Någon som har erfarenhet eller kunskap om Poroton sten? Ett mycket vanligt byggnadsmaterial i bl.a. Tyskland, men i det närmaste okänt i Sverige. Finns information på nätet bl.a. på
www.poroton.org Men skoltyskan räcker inte till riktigt. Och även om man översätter mha Google så blir det för stora luckor.
U-värde? Jmf med Leca och Lättbetong?
