Byggahus.se

Pop/blindnit tång, dragspels modellen

1. TeroM
    Renoverare · 2 952 inlägg
    Ngn som vet var det går att hitta såna här i Stockhomls trakten?

Går ju att beställa från både Toolstop (den i bilden för 380:- + 325 i frakt :mad:) och Axminster men har inget annat akut på gång och då blir frakten onödigt dyr.

Skall ge mig på att ta bort spikarna i topparna som så sakteliga vandrar uppåt från korrugerade plåttaket och dra farmarskruv i dalarna istället. Blir ett gäng hål kvar efter spiken som jag tänkte täta med trycktät blindnit. Har ingen lust att hålla på med en handtång och luftdrivna tänger kostar onödigt mycket och är inte så smidiga att jobba med.

2. S
    Anonym
    finns säkert på biltema eller jula

3. thomas33
    Renoverare · 4 649 inlägg
  4. TeroM
    Dom uppenbara, Jula, Clas Olsson, K-Rauta och Biltema har jag redan kollat ...

5. S
    Anonym
    dragspels nittången är ju så klumpig. varför inte vanlig tång?

6. pär h
    Medlem · 3 406 inlägg
    swedol?

7. TeroM
    Klämma ett par hundra nitar är inte kul, klämda fingrar etc. Tror att det blir smidigare och kräver mindre kraft med dragspelet men om ngn har motsatt erfarenhet så berätta det gärna.

Pär H. Swedol kollad med tidigare idag ...

Bauhaus har jag inte hunnit med, deras bristfälliga webshop har inget men det är inte riktigt vad dom har shoppen till.

8. S
    Anonym
    klämt mer fingrar på dragspelet än vanlig nittång.
    vingligare och klumsig är dragspelet

9. TeroM
    Nackdelen med Biltemas variant är att den kräver två händer.

Hyra är inte att tänka på, blir nog ett lite då och då projekt som startas snart då solfångarna till poolen skall upp på taket och vill fixa spikarna under där först.

10. G
    Medlem · 846 inlägg
  11. S
    Anonym
  12. S
    Anonym
    grävaren
    1900 spänn för att ta några nitar?

13. V
    Medlem · 3 988 inlägg
    Varför inte skaffa längre farmarskruv och byta ut spikarna bara? Nog för att man skruvar i dalarna nuförtiden men det funkar ju trots allt att skruva på toppen oxå.

14. mattiasp
    Hårklyvare · 6 513 inlägg
  15. pär h
    Medlem · 3 406 inlägg
    Jag kom på att du skall kolla med båt tillbehörs affärer typ watski har för mig sett sådan.
    Jag tyckte att det fans någon form av tång med utväxling på Swedol men den var dyr tyckte jag.

Pär