Först en disclaimer att det är något svårt att gnälla över poolutgifter när folk dör i Ukraina. Men trots allt är det ju en ny verklighet även för småfeta poolägare i Sverige. Idag, en varm skön söndag kostade elen nästan 5 kr/kWh (inkl alla avgifter). Bara min cirkulationspump drar 1.2 kW! Så bara att rena poolen kostar ju många tusen i månaden. Att köra värme i poolen är ju direkt uteslutet.

Går det att köra filtreringen på timer och ändå hålla bra kvalitet i poolen?
 
G Galten skrev:
Sverige. Idag, en varm skön söndag kostade elen nästan 5 kr/kWh (inkl alla avgifter).
Jag har fjärrvärme till min pool håller 39° året runt!
Nu betalar jag 0,255 kr / kWh inklusive momsen
Maj - Aug och c:a 0,73 kr / kWh Sep - April inkl moms.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Jag har fjärrvärme till min pool håller 39° året runt!
Nu betalar jag 0,255 kr / kWh inklusive momsen
Maj - Aug och c:a 0,73 kr / kWh Sep - April inkl moms.
Det låter strålande! Tyvärr har EON i Malmö samma pris sommar som vinter, 0,80 kr (ca)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.