Hej!
Håller som bäst på att bygga färdigt vårt hus och funderar på att göra en pool till sommaren.
Vi skulle vilja ha den nedsänkt i vår altan då vi tycket att det är snyggast. Det ska vara en liten pool (ca 2m*3m med ett djup på ca 1m) som bara är till för att sitta och ha det gott i.
Lite undringar från en kille med tummen mitt i näven.....
Frågan är vad det kostar, mellan tummen och pekfingret.
JF-fritid har kompletta paket från ca 5000-10000kr för nergrävning.
Grävningen kan jag göra själv då det rör sig om en liten pool.
Vi har sjövatten i trädgårdsslangen, går det att använda om man klorerar det? Då håller ju poolen samma värme som sjön när man tappar upp den. Då borde väl poolen hålla en ok temperatur tycker man.
Om man nu skulle behöva värma upp poolen extra med solpaneler, vad är en ungefärlig kostnad för ett sådant system komplett med installation?
I mitt huvud om jag gräver själv så är det bara poolpaketet+transport+eventuellt solpaneler som kostar eller?
Håller som bäst på att bygga färdigt vårt hus och funderar på att göra en pool till sommaren.
Vi skulle vilja ha den nedsänkt i vår altan då vi tycket att det är snyggast. Det ska vara en liten pool (ca 2m*3m med ett djup på ca 1m) som bara är till för att sitta och ha det gott i.
Lite undringar från en kille med tummen mitt i näven.....
Frågan är vad det kostar, mellan tummen och pekfingret.
JF-fritid har kompletta paket från ca 5000-10000kr för nergrävning.
Grävningen kan jag göra själv då det rör sig om en liten pool.
Vi har sjövatten i trädgårdsslangen, går det att använda om man klorerar det? Då håller ju poolen samma värme som sjön när man tappar upp den. Då borde väl poolen hålla en ok temperatur tycker man.
Om man nu skulle behöva värma upp poolen extra med solpaneler, vad är en ungefärlig kostnad för ett sådant system komplett med installation?
I mitt huvud om jag gräver själv så är det bara poolpaketet+transport+eventuellt solpaneler som kostar eller?
Jag har läst om andra som köpt från JF-fritid och de ska fungera bra, här får du ju en uppfattning om vad det kostar. Ett annat alternativ är Billiga Pooler, Swimmingpooler och Poolpaket – Primastar AB – Solfångare, Soltäcke och andra tillbehörLamprecht skrev:Hej!
Håller som bäst på att bygga färdigt vårt hus och funderar på att göra en pool till sommaren.
Vi skulle vilja ha den nedsänkt i vår altan då vi tycket att det är snyggast. Det ska vara en liten pool (ca 2m*3m med ett djup på ca 1m) som bara är till för att sitta och ha det gott i.
Lite undringar från en kille med tummen mitt i näven.....
Frågan är vad det kostar, mellan tummen och pekfingret.
JF-fritid har kompletta paket från ca 5000-10000kr för nergrävning.?
Ja det går braLamprecht skrev:
Många tycker att solfångarna hos Primastar fungerar bra. För en liten pool kan El nino också vara ett alternativ:Lamprecht skrev:
TA-TEKNIK & Fritid - Försäljning av hopfällbara produkter
Installationen av solfångarna ka du säkert göra själv. Det finns många bilder att titta på på poolforum
Ja, plus att det kostar en del och fixa till ett bra underlag (markväv, grus, stenmjöl, hyra padda, eventuell isolering, någon form av matta, mm). Räkna 2000 - 4000 till en pool i dien storleken du är ute efterLamprecht skrev:
Lycka till med de fortsatta pooltankarna
Isdolerar du poolen tillräckligt bra så behöver du ingen uppvärmning,
har själv en rundpool 5,5 m i diamter isolerat botten och väggar med 50mm
frigolit har under sommaren inte under 23 grader i poolen givetvis täcker jag poolen med ett soltäcke (bubbelplast) när vi inte badar och detta är i skåne.
har själv en rundpool 5,5 m i diamter isolerat botten och väggar med 50mm
frigolit har under sommaren inte under 23 grader i poolen givetvis täcker jag poolen med ett soltäcke (bubbelplast) när vi inte badar och detta är i skåne.
Klicka här för att svara
