Hittade idag en produkt jag inte trodde fanns, inte till det priset iaf...

En spapools-poolvärmepump som säljs för 6500 papp av www.poolbutikenilund.com

GJPASRW-08P
http://www.gullbergjansson.se/poolvarme/spavp.php

Är det någon som har någon erfarenhet av denna? Eller något annat från Gullberg & Jansson alternativt poolbutiken i Lund? Har aldrig hört talas om någon av dem...

Värmaren verkar perfekt för min lilla enkubikspool, någon som kan ge en anledning att inte köpa på studs?
 
Göran.W
Gullberg & Jansson är ett lite finare märke på värmepumpar till pooler om dom sen är bättre än andra låter jag vara osagt.
Har själv använt en 9kw pump från Gullberg & Jansson 2 somrar utan några problem.
Du måste tänka på att en värme pump kräver 2-3 kubik i timmen i flöde för annars slår flödes vakten ifrån.
 
Ok, har för mig att det stod 1,2 kubik/h på denna lite mindre modell. Men jag misstänker att det blir att fixa en separat cirkpump.
 
Göran.W
Det är inte omöjligt det är 1,2 kubik som du säger.
Normalt är det 2-3 kubik för mindre pumpar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.