Byggahus.se

Polera Plastmatta i badrum?

1. A
    Medlem Nivå 1
    Önskar tips på hur man får tillbaka glansen på plastmattan i badrummet.

Finns som bekant diverse polish för plastmattor, men jag har inte hittat någon
    som fungerar i badrum...

2. G
    Medlem Nivå 2
    Det finns en risk med att polera golv i våtutrymmen
    Dessa golvmattor brukar vara lite skrovliga för att minimiera halkrisken
    Att polera eller bona en sådan matta leder till att det blir glashalt framför allt i kombination med tvål eller shampoo

3. A
    Medlem Nivå 1
    Hej! Jag bodde ett tag i en lägenhet med ett slitet badrum. Jag tänkte precis som du och köpte en flaska golvpolish på färgaffären, efter att ha skurat mattan la jag på 2 lager på väggar och tak (Ja, jag var medveten om halkrisken). Mattan fick en ny fin lyster och stängde även in den gamla cigarettdoften som förra ägaren lämnat.

Jag upplevde dock inte att den blev hal av detta. Inte alls faktiskt. Värre var det i hallen där jag lagt nån form av Johnsons, gick man där med våta fötter var man som Bambi på hal is.

Så jag tror det spelar roll vilken man använder. Jag vet inte vad det var för märke eller nåt, men den hälldes upp från en stor dunk i 1 liters flaskor. Köptes på Colorama i Kramfors (0612-13750) , det går ju att höra med dom vad dom använder. Dock tyckte jag den slets bort ganska fort i duschhörnan.

Jag ska nu i maj flytta till en lägenhet där jag hade förhoppningar om att få badrummet renoverat. Väldigt gammal och sliten plastmatta. Men tyvärr avslogs min begäran, så jag kommer försöka med samma knep där.