4 633 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Polera av fogrester på mosaik???
Hej Alla Glada å God jul!!!
Jag är i som bästa fart att renovera ett kök....
Nu har jag just kaklat och fogat 3 Kvm 5x5 mosaik....
Detta som var min första gång att sätta "kakel" på vägg så verkar det inte bättre an att jag varit för dålig att svampa av kaklet tillräkligt många gånger medans det var "blött".
De är ett ljust beige mosaik som är aningens matt vilket inte gör saken lättare....
Finns det någon som kan ge mig en hjälpande ledtråd att ta mig ur mitt misstag??
De är vid vissa fogar som det sitter som satan...är det bara att gno eller finns det något medel som man kan tvätta med??
MVH Tobbe
PS.Gott nytt år om inte annat!!
Jag är i som bästa fart att renovera ett kök....
Nu har jag just kaklat och fogat 3 Kvm 5x5 mosaik....
Detta som var min första gång att sätta "kakel" på vägg så verkar det inte bättre an att jag varit för dålig att svampa av kaklet tillräkligt många gånger medans det var "blött".
De är ett ljust beige mosaik som är aningens matt vilket inte gör saken lättare....
Finns det någon som kan ge mig en hjälpande ledtråd att ta mig ur mitt misstag??
De är vid vissa fogar som det sitter som satan...är det bara att gno eller finns det något medel som man kan tvätta med??
MVH Tobbe
PS.Gott nytt år om inte annat!!
det finns "klinkerrent" i kakelbutiken..sen finns det olika häxkurer som citroncyra som endel rekommenderar..annars är det nog bara att ta fram x-antal scotch brite och gnugga såvida glaseringen tål de små repor som en sådan kan anbringa.
Produkter som diskuteras: "klinkerrent"
Paket för rena fogar
Fogrengöringsmedel + fogborste
399 kr inkl moms
461 kr
Läs mer
Ta en tvättsvamp du blöter med vatten som du löst upp en påse citronsyra i, funkade skitbra för mig.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden