Nej jag driver inte med er... :)
Trädet var tydligen något de planterat/sått för herrans många år sedan och de ville ha virket. Tror det var ett lärkträd.
Självklart får man göra vad man vill med det man äger INNAN man säljer, men har man visat upp något i samband med försäljning så är det ju det man säljer.
Min mor har sagt ifrån till mäklaren i alla fall nu så vi får se om dom rättar sig eller vad som händer.
 
O
Tja... om det var så viktigt så hade de kunnat ta bort träden innan man lägger ut huset för försäljning eller helt enkelt skriva ett avtal...
 
nikasp
Låter ju helt vansinnigt. Passa er så de inte skär och rullar upp gräsmattan också! :) Skriv hur det går för jag är grymt nyfiken.
 
  • Gilla
snuttjulle
  • Laddar…
Kanske läge att göra klart att om de fäller trädet så kommer ni att kunna kräva dem på kostnaden för att plantera ett nytt i samma storlek. Risk att huset blir gratis.
 
Sitter o biter på naglarna och väntar på den spännande upplösningen:cool:
 
  • Gilla
pettervikman och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Har jag rätt eller fel om jag påstår:
Att det som ska ingå i köpet är vad som finns på fastigheten vid kontraktets undertecknande.
Så säljaren kan såga ner alla träd och ta upp alla blommor mellan visningen/budgivningen och kontraktsskrivandet?
 
Njaa.. Kan ju inte påstå att jag vet, men fastigheten skall ju vara i det skick köparen har anledning att förvänta sig. Och då borde det vara det skick fastigheten hade vid visningen.
 
Polisanmäl dom ifall dom tar trädet det kan bli en ganska dyr historia för som :)
 
Hemmakatten
Fastigheten ska vara i samma skick vid tillttädesdsgen som den var vid köpekontraktsdagen.
 
Krilleman
Hemmakatten skrev:
Fastigheten ska vara i samma skick vid tillttädesdsgen som den var vid köpekontraktsdagen.
Ja, så är det!

Kontakta mäklaren och kostnadsreglera allt annat vid tillträdesdagen!
 
Korvgubbe
Det är efter klockan nio på en fredag, så jag tänker inte googla något men jag har bestämt för mig att det finns tydligt skrivet i lagen att "växter på rot" ingår i fastigheten och följer med vid köp. Det är alltså inte tillåtet att varken ta med sig buskar eller såg ned träd om inte annat avtalats.
Vad det gäller veden så brukar man väl köpa loss bränslet på tillträdesdagen, om man måste göra så är jag dock ytterst tveksam till. Däremot kan jag tycka att det är ett mindre smart sätt, hade de varit lite smartare hade de sålt veden till samma pris som det kostar att få lika mycket ved levererad till deras nya adress och sluppit hela bekymret med att flytta på den.
 
Korvgubbe skrev:
Det är efter klockan nio på en fredag, så jag tänker inte googla något men jag har bestämt för mig att det finns tydligt skrivet i lagen att "växter på rot" ingår i fastigheten och följer med vid köp. Det är alltså inte tillåtet att varken ta med sig buskar eller såg ned träd om inte annat avtalats.
Vad det gäller veden så brukar man väl köpa loss bränslet på tillträdesdagen, om man måste göra så är jag dock ytterst tveksam till. Däremot kan jag tycka att det är ett mindre smart sätt, hade de varit lite smartare hade de sålt veden till samma pris som det kostar att få lika mycket ved levererad till deras nya adress och sluppit hela bekymret med att flytta på den.
De kanske hade huggit veden själva och även den hade ett affektionsvärde för säljaren;)
 
O
Akta Er så de inte tar med huset eftersom det finns så mycket minnen där... å så har dom själva varit med å byggt upp huset....:D
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
sukke2k skrev:
Polisanmäl dom ifall dom tar trädet det kan bli en ganska dyr historia för som :)
Varför, jag skulle låta dom ta trädet och sedan ta tillbaka det i pengar.
 
Mikael_L
Dom får snabba sig och fotografera allt som fortfarande går att se.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.