P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 416 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 416 inlägg
Jag har två gamla avloppsrör som måste kapas och sen pluggas pga att de används i förlängningen nedåt.
Men hur pluggar man enklast?
Svetsa är väl "omöjligt" men vad använda istället? Jag måste kapa på flera ställen, inte direkt rakt och det är inte direkt bra med plats. Allt detta pga jag måste komma ner i höjd och rören går ner i en betongvägg.
Några förslag? Betong?
Men hur pluggar man enklast?
Svetsa är väl "omöjligt" men vad använda istället? Jag måste kapa på flera ställen, inte direkt rakt och det är inte direkt bra med plats. Allt detta pga jag måste komma ner i höjd och rören går ner i en betongvägg.
Några förslag? Betong?
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 413 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 413 inlägg
Fernco ändhuv kanske går att få dit?
Kommer du bara åt insidan av röret så kan du köpa en kombination gumminippel & propp som passar för dina rör men räkna med lite otrevlig "rengöring" av insidan av rören för att få det riktigt bra 😉
Kommer du bara åt insidan av röret så kan du köpa en kombination gumminippel & propp som passar för dina rör men räkna med lite otrevlig "rengöring" av insidan av rören för att få det riktigt bra 😉
Klicka här för att svara
