Hej!
Jag har demonterat min diskmaskin och funderar om det finns någon plugg att sätta för avloppshålet(se bilder). Jag har försökt kolla runt på diverse VVS-grossister men jag har inte hittat något vettigt. Det bör finnas någon slags plugg som man sätter fast med ett slangklammer till exempel.
Med vänliga hälsningar, Cresent

Jag har demonterat min diskmaskin och funderar om det finns någon plugg att sätta för avloppshålet(se bilder). Jag har försökt kolla runt på diverse VVS-grossister men jag har inte hittat något vettigt. Det bör finnas någon slags plugg som man sätter fast med ett slangklammer till exempel.

Medlem
· Västra Götaland
· 506 inlägg
En liten slangbit som passar på nippeln, 2 st slangklämmor och en propp (tex en bult) som passar i slangändan.
Medlem
· Västra Götaland
· 506 inlägg
Det sitter ju en slang med slangklämma när maskinen är inkopplad så slangbit och slangklämmor är inga problem. Lossnar aldrig och är 100% tätt. Ta en grå eller svart slang och ingen gul trädgårdsslang så blir den inte så iögonfallande och gör slangen så kort det går och du kommer inte få nåt i protokollet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
SKÄR INTE BORT slangnippeln, tänk på nästa hyresgäst (och att du kan bli ersättningsskyldig.)bävern skrev:
Men som redan skrivet, en slangstump och en (plast)propp + 2 slangklämmor.
Varför krångla till det?
Protte
SlangnippelproppC Cresent skrev:Hej!
[bild][bild]
https://www.rskdatabasen.se/kategor...pp/tillbehorreservdelar/falu-78632-8055371-96
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga bokhylla. Vilken borrjigg för träplugg?
Möbelsnickeri -
Få bort pluggen i hydroforen
Vatten & Avlopp -
Vilken plugg för skruv till golvlist i blåbetongvägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Bäst plugg för lättbetong
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur hänga skåp i dubbelgips, för trångt bakom gipset för mollyplugg
Byggmaterial & Byggteknik