Hejsan!

Kan man återanvända vattenpluggar, i mitt fall 12 mm, eller är det en förbrukningsvara?
Mvh Håkan

A
Det beror väl på vad det är för slags plugg? är det en plugg med gänga eller en som skruvas i en klämkoppling? Oavsett så brukar det gå att återanvända, med gänga är det bara att täta med packning eller lin/gängtejp, i klämkoppling är det en kona som tätar och det brukar gå bra.

Det är en pluggar i mässing. De är plan på en kortsida och utsvarvad i andra änden. Tyvärr köpt på ett varuhus där ingen kunde svara på mina frågon, så nu är det en fråga till. Vilken ända ska vara mot vattnet/in mot kopplingen? Ser ut att passa på båda hållen, men jag gissar att den utsvarvade ända ska sättas in mot kopplingen.
Håkan

Är det pluggar du har för att tillfälligt proppa ett rör? I så fall är de återanvändbara.

Japp. Ska bara hålla tätt ett par dagar.

Sätt pluggarna så att det blir tätt och så att de tar bäst ( går att skruva längst). Att de passar på båda hållen är nog för att varja fabrikat har sina egna. Och en universialplugg kan passa till flera fabrikat.

Har precis pluggat på fyra ställen/två T-rör och det håller tätt. Ska fortsätta i morgon och framåt dagen blir det dax att plugga igen. Hoppas att pluggen håller!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.