Har en 3 år gammal Panasonic utan ab och castar alla program. På sistone hackar och strular SVT - men tydligen bara tidsmässigt innan Rapport. Därefter OK. Det är mycket irriterande.

Netflix, Googlade program och tidigare sända SVTprogram funkar hur bra som helst.

Är TVn ansluten till ert egna nätverk via ethernet eller via wifi?
Vilken enhet sänder ni ifrån? Är den ansluten via ethernet eller wifi?

Gäller det vid alla Rapportsändningar (06:30, 07:00, 07:30, 08:00, 08:30, 09:00, 09:30, 12:00, 16:00, 18:00, 19:30, 23:15)?

Om ni tittar på någon annan av SVTs kanaler vid den tidpunkten, blir det störningar då också?

• Gilla
28C och 2 till
  • Laddar…
Det har varit ett stort antal sabotage mot olika slags kommunikationsnätverk i dina trakter på sista tiden. Kan det ha någonting med saken att göra?

• Gilla
Mr.Hammer och 2 till
  • Laddar…
Jag castar via wifi och störningarna gäller bara direktsända program. Det funkar igen på kvällen när Rapport startar.

yonna yonna skrev:
Jag castar via wifi och störningarna gäller bara direktsända program. Det funkar igen på kvällen när Rapport startar.
Kan du ansluta TVn med ethernetkabel för att testa om det hjälper?

Exakt vilken modell är det på TVn?

Störningarna gäller alltså alla direktsända program och inte bara precis innan/början av Rapport?

Uppstår problemet oberoende vilken enhet du castar från?

Vilken wifi-signalstyrka har enheterna?

MrJay
Pröva att ta din telefon ur ekvationen genom att skaffa SVT appen på TV

MrJay MrJay skrev:
Pröva att ta din telefon ur ekvationen genom att skaffa SVT appen på TV
Men castar man, t.ex. chromecast, blir det en stream direkt över wifi, dvs mobilen är bara som en "fjärrkontroll" och streaming passerar inte den så det har ingen påverkan.

• Gilla
deetee och 3 till
  • Laddar…
Någon som mikrar mat/dryck varje kväll innan rapport?

Vad tusan. Mina föräldrar har samma. Castar de kanaler hackar det men inte i telefonen eller program direkt från play.

MrJay
A AndersS skrev:
Men castar man, t.ex. chromecast, blir det en stream direkt över wifi, dvs mobilen är bara som en "fjärrkontroll" och streaming passerar inte den så det har ingen påverkan.
Prova sa jag, multicast…

H hapazard skrev:
Kan du ansluta TVn med ethernetkabel för att testa om det hjälper?
Jag överlåter till barnbarnen att pula med kablar...

Jag castar via SVT-appen och telefonen. Kollar nu i den lokala FB-gruppen om grannarna har samma problem.

Du har fått många bra förslag i gruppen. Exempelvis störningar pga mikrovågsugn. Bäst testat med kabel istället. Om du har någon som kör förbi utanför huset med en gammal Zündapp eller Puch Dakota så kan du få samma problem (oskyddat tändstift agerar som bredspektrumantenn).

Men om problemet ofta inträffar strax innan rapport så kan det också vara att många startar sändningar då så att servern temporärt blir överlastad.

• Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag överlåter till barnbarnen att pula med kablar...

Jag castar via SVT-appen och telefonen. Kollar nu i den lokala FB-gruppen om grannarna har samma problem.
mm, men då kan du ju titta på antenntv istället så slipper du bekymra dig att felsöka wifi

Japp, samma problem. Tittar alltid via chromecast över wifi på en äldre TV. Hackar när man direktsänder kanaler och konstigt nog också på de lokala nyheterna, inte annars. Har börjat sista månaden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.