Jag har tänkt kakla om i mitt kök och undrar hur jag lättast ska plocka ner det gamla kaklet.
Kommer gipsskivan bakom kaklet att paja och ta med sig de nya tapeterna?
Väldigt tacksam för svar.

/Gustav

Koben och hammare år det som gäller, sitter gipsen kvar så gör den det annars inte, prova...
Du verkar ha gjort arbetena i lite fel ordning men nu är det gjort, hoppas tapeterna håller...Lycka till...

Går tapeten alldeles intill kakelplattorna?, om så skär med en vass kniv längs plattorna så att du inte river med dig tapeten om den nu på något ställe skulle sitta fast på kanten på plattan

Måste de gamla plattorna ner? Om det inte ser för tråkigt ut så kan man mycket väl kakla på kakel. Mina föräldrar gjorde det och det blev kanon. MYCKET mindre jobb!

Man KAN göra så, men det är inte rätt. ;)

Jag hade faktiskt tänkt ta bort de gamla plattorna, om inte annat så för att få ut så mycket bänk som möjligt.

/g

Jag hade faktiskt tänkt ta bort de gamla plattorna, om inte annat så för att få ut så mycket bänk som möjligt.
Klistra på en 10mm list längs bänkkanten och du har lika mycket bänk som innan.
Skämt åsido, kaklet i köket är mest en utseendesak och kan man sätta kakel på kakel utan att det stör så sparar man mycket arbete. Med gips bakom är det inte lika svårt att ta bort kakel som med t.ex. en putsad murstock. Var beredd på att få sätta upp en ny gipsskiva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.