Tjenare,

Någon som känner igen denna blandare och vet vad modellen heter?

Behöver ha tag i en manual för att kunna öppna den och smörja upp den lite då den börjar bli trög.

Mvh
//ErOx

• Kökets blandare i krom med enkel spak monterad på en diskho, mot en kaklad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en köksblandare med en kromad yta och ett märke synligt, omringad av vattendroppar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg
Det är en mora (står det inte till och med så på toppen?), som tillsammans med FMM är lite av blandarnas motsvarighet till Volvo...

Kåpan runt spaken dras rakt upp och under sitter en kolv och en hylsa som är det du vill demontera & smörja upp - alternativt byta mot nya prylar (givet att det är spaken som går trögt)

/U

EDIT: länk till Moras servicehandbok: http://www.moraarmatur.ru/sv/Om-Mora/Teknisk-dokumentation/Servicehandboken/ - se sid 28-29 (i läsaren, sidumreringen verkar vara 30-31)

Redigerat:
ullberg skrev:
Det är en mora (står det inte till och med så på toppen?), som tillsammans med FMM är lite av blandarnas motsvarighet till Volvo...

Kåpan runt spaken dras rakt upp och under sitter en kolv och en hylsa som är det du vill demontera & smörja upp - alternativt byta mot nya prylar (givet att det är spaken som går trögt)

/U

EDIT: länk till Moras servicehandbok: [länk] - se sid 28-29 (i läsaren, sidumreringen verkar vara 30-31)
Jo, precis det står mora på den.
Kruxet var att jag inte visste vad modellen hette, så hittade ingen manual. :)

Men din länk löste mitt bekymmer, så nu ska jag bara lyckas smörja den oxå. :)

Tack så mycket för hjälpen!

//ErOx

Staffans2000
Armaturfett skall du ha.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.