Tjenare,
Någon som känner igen denna blandare och vet vad modellen heter?
Behöver ha tag i en manual för att kunna öppna den och smörja upp den lite då den börjar bli trög.
Mvh
//ErOx
Någon som känner igen denna blandare och vet vad modellen heter?
Behöver ha tag i en manual för att kunna öppna den och smörja upp den lite då den börjar bli trög.
Mvh
//ErOx
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Det är en mora (står det inte till och med så på toppen?), som tillsammans med FMM är lite av blandarnas motsvarighet till Volvo...
Kåpan runt spaken dras rakt upp och under sitter en kolv och en hylsa som är det du vill demontera & smörja upp - alternativt byta mot nya prylar (givet att det är spaken som går trögt)
/U
EDIT: länk till Moras servicehandbok: http://www.moraarmatur.ru/sv/Om-Mora/Teknisk-dokumentation/Servicehandboken/ - se sid 28-29 (i läsaren, sidumreringen verkar vara 30-31)
Kåpan runt spaken dras rakt upp och under sitter en kolv och en hylsa som är det du vill demontera & smörja upp - alternativt byta mot nya prylar (givet att det är spaken som går trögt)
/U
EDIT: länk till Moras servicehandbok: http://www.moraarmatur.ru/sv/Om-Mora/Teknisk-dokumentation/Servicehandboken/ - se sid 28-29 (i läsaren, sidumreringen verkar vara 30-31)
Redigerat:
Jo, precis det står mora på den.ullberg skrev:Det är en mora (står det inte till och med så på toppen?), som tillsammans med FMM är lite av blandarnas motsvarighet till Volvo...
Kåpan runt spaken dras rakt upp och under sitter en kolv och en hylsa som är det du vill demontera & smörja upp - alternativt byta mot nya prylar (givet att det är spaken som går trögt)
/U
EDIT: länk till Moras servicehandbok: [länk] - se sid 28-29 (i läsaren, sidumreringen verkar vara 30-31)
Kruxet var att jag inte visste vad modellen hette, så hittade ingen manual.
Men din länk löste mitt bekymmer, så nu ska jag bara lyckas smörja den oxå.
Tack så mycket för hjälpen!
//ErOx
Klicka här för att svara

