Hej,
har nu fått min carport i veckan, bara bygglovet som skall infinna sig...
Det borde dock inte vara ngra problem med den biten.
Nu till min fråga, hur i allsin dar gör jag plintar?
Funderade ett tag på en platta men övergav det då det spräcker min budget men hästlängder.
Har fått alla ritningar mm, men som sagt plant underlag är ju en självklarhet i sig själv, vet var plintarna skall vara någonstans i förhållande till varandra. Men hur djupt skall jag sätta dom, blanding grus/betong etc etc
L-järn eller U-järn till att fästa "stolparna" i?
Mvh
Johan

Till en carport behöver du rejäla plintar då även vindkraft förekommer. Frostfritt djup är runt 110cm dupt -så det är minimum tycker jag. Se till att göra en rejäl klump i botten på plinten. Vad du använder för järn att fästa stolparna i är inte så viktigt, bara det är kraftigt.

Färdiga plintar är snabbt och billigt. Min carport, 13x5,5 meter står på 12 stycken köpeplintar. Frostfritt... tja, de är väl nergrävda en 60-70 cm. Carporten har i alla fall överlevt stormen Per utan några problem.

Andersmc, köpte du från finja eller k-rauta?
min carport är den från carprtorten.se o är 2bils varianten, hmm 7.80x5.30 har jag för mig. Har inte ritningarna framför mig sitter på jobbet :s

Hudlum skrev:
Andersmc, köpte du från finja eller k-rauta?
min carport är den från carprtorten.se o är 2bils varianten, hmm 7.80x5.30 har jag för mig. Har inte ritningarna framför mig sitter på jobbet :s
Från Byggmax, vilket med största sannolikhet är detsamma som från Finja.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.