Hittade inga på Rusta, kan du möjligtvis lägga ut en länk?J Jonte Karlsson skrev:Eftersom det är år 2022 så tolkar jag inte "släcka automatiskt efter en viss tid" som en statisk avstängningsfunktion efter en förutbestämd tid, det borde rimligen vara kopplat till någon typ av närvarodetektering (rörelse, luftfuktighet etc) där nedräkningen givetvis återställs om en ny person detekteras.
Inbyggd timer och astrour i respektive puck känns ju lite som en 90-talsgrej och som nåt som ingår om man köper ett 3-pack wallplugs för en 50-lapp på Rusta. I Plejd-världen verkar det dock vara en grej på riktigt år 2022, och om redan några år kanske vi tydligen får njuta av denna fantastiska funktionalitet i fler av deras produkter om allt går bra.
Vi som valt andra lösningar som både är billigare och mer kompetenta kan lägga in en enkel automation: om lampan är tänd och ingen varit i rummet på x minuter, släck lampan. Tar ungefär 15 sekunder och några få klick att åstadkomma.
Är tyvärr inte så van vid att handla mitt elmtrl på Rusta...
Alltså, man blir ju trött på detta klankandet. Plejd har en otroligt hög kundnöjdhet, det är de som inte har Plejd som går in i Plejdtrådar och gnäller.J Jonte Karlsson skrev:Eftersom det är år 2022 så tolkar jag inte "släcka automatiskt efter en viss tid" som en statisk avstängningsfunktion efter en förutbestämd tid, det borde rimligen vara kopplat till någon typ av närvarodetektering (rörelse, luftfuktighet etc) där nedräkningen givetvis återställs om en ny person detekteras.
Inbyggd timer och astrour i respektive puck känns ju lite som en 90-talsgrej och som nåt som ingår om man köper ett 3-pack wallplugs för en 50-lapp på Rusta. I Plejd-världen verkar det dock vara en grej på riktigt år 2022, och om redan några år kanske vi tydligen får njuta av denna fantastiska funktionalitet i fler av deras produkter om allt går bra.
Vi som valt andra lösningar som både är billigare och mer kompetenta kan lägga in en enkel automation: om lampan är tänd och ingen varit i rummet på x minuter, släck lampan. Tar ungefär 15 sekunder och några få klick att åstadkomma.
Jag kör Volvo och skulle tex aldrig någonsin köpa en Citroen. Inte heller skulle jag någonsin gå in i en tråd med ämnet Citroen och klaga på hur dåliga jag tycker att de bilarna är…
Så man undrar ju vad det är som driver dig?
Plejd har ett system som fungerar väldigt bra, och målgruppen är supernöjda med det.
Du får acceptera att väldigt många inte tycker som du helt enkelt.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Min förklaring som hobbypsykolog är att de värsta entusiasterna har tutat i sig själva att de har köpt hemmastyrningens iPhone, och att man sedan försöker övertyga alla att "det bara funkar" , ( till allt det klarar av då - vill vi på den mörka sidan då tillägga). När man då spräcker illusionen för dessa, att det inte är en iPhone, utan en Doro Senior, för samma peng så blir irritationen förståelig. Doron funkar jättebra till det den är till för också, men övertyga inte andra att den är i framkant eftersom den kanske får möjlighet att installera en app i framtiden. Lite så.
https://www.doro.com/sv-se/produkter/mobiltelefoner/
Sedan så håller jag faktiskt med om att Plejd fungerar bra för dom som bara vill ha lite tänd och släck. Dottern kör det i sin lägenhet. Tyvärr dimrar den ljuskronan så där men det är den inte ensam om. Orkar inte övertyga henne om att byta.
https://www.doro.com/sv-se/produkter/mobiltelefoner/
Sedan så håller jag faktiskt med om att Plejd fungerar bra för dom som bara vill ha lite tänd och släck. Dottern kör det i sin lägenhet. Tyvärr dimrar den ljuskronan så där men det är den inte ensam om. Orkar inte övertyga henne om att byta.
Du är säkert övertygad om att du har rätt, men frågan är fortfarande vad sådana som du som dissar Plejd jämt och ständigt får ut av att gå in i Plejdtrådar och klaga oavbrutet… helt märkligt.J Jocke Best skrev:Min förklaring som hobbypsykolog är att de värsta entusiasterna har tutat i sig själva att de har köpt hemmastyrningens iPhone, och att man sedan försöker övertyga alla att "det bara funkar" , ( till allt det klarar av då - vill vi på den mörka sidan då tillägga). När man då spräcker illusionen för dessa, att det inte är en iPhone, utan en Doro Senior, för samma peng så blir irritationen förståelig. Doron funkar jättebra till det den är till för också, men övertyga inte andra att den är i framkant eftersom den kanske får möjlighet att installera en app i framtiden. Lite så.
[länk]
Jag använder Plejd till lampor, och vad du än fått för dig så är Plejds Dimmers bland de bästa på marknaden. Jag använder Plejd till att styra effektkrävande prylar så att jag kan köra dem på lågtaxa, det fungerar utmärkt. Har det till att styra eluttag på garageuppfartn för att styra diverse prylar på vintern.
Jag är supernöjd med hur det fungerar, och när man vet hur lättanvänt och pålitligt systemet är så undrar man ju hur det kommer sig att du sitter här och klagar. Jag vet ju att jag är långt ifrån ensam att vara nöjd med Plejd, tvärtom… kundnöjdheten är enormt hög bland Plejdanvändarna. Av en anledning.
Jag tycker du överdriver. Det är roligt att diskutera lite. Ledsen om du blåser topplocket när du är inne och läser. Verkligen inte min mening. Så mycket dissade jag inte dimmern om du läser igen. Sen undrar man om det bara är trådar om produkter du har aktier i som du vill ha synpunkter på hur folk skriver? Om jag inte minns fel gick det att reta gallfeber på OptimuX i den numera avsomnade covidtråden. Apropå hur mycket tid man lägger sedan - mig tar det max nån minut att skicka iväg ett inlägg, ungefär samtidigt som jag sträcker ut ryggen när jag målar hemma. Jag behöver inte ens ha rätt. Så det går att kombinera med en aktiv fritidNissens skrev:
Du är säkert övertygad om att du har rätt, men frågan är fortfarande vad sådana som du som dissar Plejd jämt och ständigt får ut av att gå in i Plejdtrådar och klaga oavbrutet… helt märkligt.
Jag använder Plejd till lampor, och vad du än fått för dig så är Plejds Dimmers bland de bästa på marknaden. Jag använder Plejd till att styra effektkrävande prylar så att jag kan köra dem på lågtaxa, det fungerar utmärkt. Har det till att styra eluttag på garageuppfartn för att styra diverse prylar på vintern.
Jag är supernöjd med hur det fungerar, och när man vet hur lättanvänt och pålitligt systemet är så undrar man ju hur det kommer sig att du sitter här och klagar. Jag vet ju att jag är långt ifrån ensam att vara nöjd med Plejd, tvärtom… kundnöjdheten är enormt hög bland Plejdanvändarna. Av en anledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Du förklarade väldigt väl skillnaden mellan hur du och jag ser på saker. Du har på förhand bestämt dig för att du aldrig någonsin kommer köpa ett visst bilmärke. Oavsett hur mycket jag gillar eller ogillar olika bilmärken idag skulle jag den dagen det är dags att köpa ny bil titta på situationen med ett öppet sinne och analysera vilken bil som passar mig bäst där och då. Citroen kanske var skit för 10 år sen men en utmärkt bil nu, vem vet om man inte undersöker saken? Man kanske till och med lär sig nåt om man tittar på märken man inte har för avsikt att köpa.Nissens skrev:
Kopplingen till din syn på Plejd är klockren, du är så insåld i din lilla bubbla att du vägrar lyssna på konstruktiv kritik och kan inte för ditt liv förstå att det finns för- och nackdelar med olika system. Du har inte bemött ett enda konstruktivt argument med något slags konstruktivt svar.
Inledningen till den här diskussionen var som sagt att någon ville släcka en lampa efter en viss tid och fick svaret att det inte går. Då är det inte den bästa lösningen för den personen, oavsett hur många gånger du upprepar för dig själv att det är den bästa dimmern på marknaden.
Tänk om Sveriges samlade bilhandlare hade gått ihop med Volvo och automatiskt sålt det till alla kunder som ville ha ny bil och inte specifikt frågade efter något annat märke. Med argumentet att "den är bara marginellt dyrare än en vanlig bil", trots att den har sämre funktionalitet och inte kan köra de sträckor kunden vill och aldrig kommer gå att uppgradera till att göra det som kunden vill. Inte kompatibel med någon släpvagn på marknaden, kräver specialtillverkade vindrutetorkare och endast drivs med drivmedel som du kan köpa hos ett enda litet företag som när som helst kan gå omkull. Bilen har exakt samma utseende och egenskaper som för 10 år sen eftersom det knappt sker nån utveckling. I 6 års tid har de lovat och lovat och lovat att det snart är på gång att komma en dragkrok som är kompatibel med släpvagnar man kan hyra på macken, och insatta källor säger att det betatestas och är jättejättejättenära nu.
Då är det rimligt att lyfta fram kritik, även om det finns de förare som känner att de gjort ett bra köp.
Redigerat:
Klockan e 20.00... "normala" människor lutar sig tillbaka i soffan för nåt bra på TV... jag häller upp nåt trevligt och inväntar nästa inlägg... KOM IGEN NU! Jag e sugen på lite action/äventyr ikväll med rappa kommentarer och repliker!
Använder min gula maskeringstejp dagen till ära för att hålla glaset på plats
Produkter som diskuteras: "maskeringstejp"
Sinuz smart maskeringstejp
UV-resistent tejp med trackfinder
49 kr inkl moms
Läs mer
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ja, jag har popcornen klara!Pear4Life skrev:
Klockan e 20.00... "normala" människor lutar sig tillbaka i soffan för nåt bra på TV... jag häller upp nåt trevligt och inväntar nästa inlägg... KOM IGEN NU! Jag e sugen på lite action/äventyr ikväll med rappa kommentarer och repliker!
//Patrik